Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2014. aasta novembris 2013. aasta novembriga võrreldes püsivhindades 5%, teatas Statistikaamet. Alates augustist on jaemüügi kasv võrreldes varasema aasta sama kuuga püsinud stabiilselt 5–6% piires.
2014. aasta novembris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 396,1 miljonit eurot, seega jäi novembris kauplustesse 301 eurot elaniku kohta. Jaemüük tööstuskaupade kauplustes suurenes 2013. aasta novembriga võrreldes 7%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) ning kasutatud kaupade kaupluses ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) oli jaemüük väiksem kui varasema aasta novembris. Enim suurenes jaemüük posti või interneti teel, kus müük kasvas aastaga viiendiku (21%).
Jaemüük suurenes veel ka tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (kasv 14%), majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 8%), muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade jm (kasv 8%) ning apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 8%).
Jaemüük toidukaupade kauplustes on sügiskuudel olnud küllaltki stabiilne. Novembris suurenes toidukaupade kaupluste jaemüük 2013. aasta sama kuuga võrreldes 4%.
Mootorikütuse jaemüük suurenes 2013. aasta novembriga võrreldes püsivhindades 5%.
Võrreldes 2014. aasta oktoobriga vähenes novembris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 4%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal aga suurenes müük eelmise kuuga võrreldes 1%. 2014. aasta üheteist kuuga (jaanuar–november) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 2013. aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 6%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli novembris 481,1 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 82%. 2013. aasta novembriga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 7%, eelmise kuuga võrreldes aga vähenes 5%.
Seotud lood
Viimased viis kuud on jaekaubanduse maht püsivhindades olnud suurem kui viimase majandusbuumi ajal ning järgnevatel kuudel on oodata senise trendi jätkumist.
Selveri müügid kinnitavad, et jõulude ajal eelistatakse traditsioonilisi maitseid, kuid alati on ruumi innovatsioonile. Seetõttu tuleb Selveri Köök igal aastal välja uute ja eriliste jõulutoodetega. Kulinaaria tegevdirektor Merje Kips räägib lähemalt.