Konsultatsioonifirma PWC tehtud uuringust selgus, et 52% vastajatest valisid enda lemmikuks Ameerika jaemüügikohaks 2014. aastal Amazoni. Teiseks jäi Wal-Mart 41% ja kolmandaks Target 29%.
Entrepreneuri sõnul on need head uudised Amazonile, kui e-kaupmehele, sest ta edastas tavakaubanduse rivaale. Amazon peibutab ostjaid sellega, et on enda hinnad lasknud alla, suurendanud kaupade valikut ja pakub püsiklientidele tasuta transporti.
PWC viis uuringu läbi 1000 tarbija seas möödunud aasta oktoobris. Inimeste käest küsiti, et millises kauplustes on parimad hinnad ning millistes kauplustes on need tooted, mida nad vajavad. Vastajad reastasid enda kolm lemmik jaekaupmeest. PWC ei palunud osalejatel välja tuua ühte lemmikut või nimetada jaekaupmeest, kes neile kõige vähem meeldib.
Uuring näitas seda, et tavakauplused jäävad ikkagi ostlejate valikusse, hoolimata sellest, et klientidel on võimalus osta ka veebist. Vastajad tõid välja, et kasutavad kauplusi showroomidena ning tooted ostavad veebikauplusest. 68% vastajatest ütles, et nad käituvad sedasi. Samal ajal 73% kinnitas, et nemad teevad ostu pigem tavakauplusest kui veebist.
Vastajad selgitasid, et peamine põhjus, miks nad külastavad tavakauplusi, on sellepärast, et neile meeldib näha ja katsuda tooteid isiklikult ning osta need ka ära transpordi eest maksmata.
„Mõningad aastad on käinud juba jutud, et kauplused on rohkem showroomid, kuid kliendid sooritavad ostud veebist,“ rääkis PWC Ameerika kaubanduse ja tarbijakogemuste juht Steven Barr. Ta lisas, et selle aastases uuringust selgus, et ka veebikauplustes on saanud showroomid, kus kliendid teevad eeluuringut ja võrdlevad hindu.
Ainult 27% vastajatest ütles, et nad ostlevad iga nädal veebikauplustes.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.