• 18.03.15, 17:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

DPD: aasta jooksul saime oma paati juurde 100 e-kaupmeest

Tava- ja ekspresspakkide kullerteenuse firma DPD Eesti sai oma paati aasta jooksul umbes 100 e-kaupmeest, kes läbi nende saadavad klientidele kaupa  kulleri või Pickup pakipoe kaudu.
DPD Eesti 2014. aasta käive kasvas möödunud aastal 7,5% ja pakkide maht kasvas 9,7% - vedades 3,1 miljonit pakki.  Tael kommenteeris möödunud aasta tulemusi sedasi, et keskmine pakikaal on langenud, millega ka hind, kuid kogus on suurenenud.
DPD Eesti soovib 2015. aastal arendada aluste teenust ning investeerib miljon eurot aluste käsitluse terminali, millel on 18 tavapärast laadimislüüsi. „Septembris valmiva terminali läbilaskevõime on orienteeruvalt 500 000 alust aastas,“ ütles Tael. Aluste terminali valmimisega on DPD Eesti logistikakeskus üks suurima uste arvuga logistikakeskus Eestis, millel on 105 laadimislüüsi. Lisaks laiendatakse veokite parkla ala.
Samuti soovitakse arendada edasi Predict teenust, mis annab pakisaajale võimaluse oma paki kättetoimetamist interaktiivselt hallata. Selle osaks on eelteate saatmine, millega kaasneb võimalus paki saabumine teisele ajale või kohta suunata. Kui pakisaaja on valinud enda jaoks kõige mugavama kättetoimetamise viisi, saadetakse talle kinnitus paki saabumise kohta ühe tunni raamiga ajaaknas.
DPD Grupil on olemas pakiautomaadid ja postkontori sarnased pakipoed ja sellesse valdkonda panustatakse üha rohkem. Eestis on hetkel 93 pakipoodi, mida nüüd nimetame Pickupiks, et pakkuda paindlikumat ajaakent neile klientidele, kellele ei sobi ettevõtte poolt pakutavat kojuvedu. Eestis on DPD Pickupid Büroomaailmas, Cargobusi bussijaamad, mõningad Alexela bensiinijaamad, erinevates väiksemate kaupmeeste juures nt IT Shop.
„Meie ambitsioon on pakkuda seda ühtse teenusena kogu Euroopas. Kui kaupmees seob ennast Pickup teenusega Eestis, siis ta saab ka kogu Euroopa,“ ütles Tael. Ta lisas, et hetkel käivad neil selle teenuse laiendamiseks läbirääkimised ka Soome ja Rootsiga, ning Tael loodab, et 2016. aastaks on seal partnerid olemas.  „Mõlemas riigis on väga tugevad pakipoe võrgustikud olemas, kellega saab koostööd teha,“ ütles Tael.
Taela sõnul on nad olnud tublid ja paiknevad oma pakimahtude poolest teisel positsioonil. „Oleme turul sellepärast, et pakkuda konkurentsi, kuid kõige enam tekitavad ebamugavust need konkurendid, kes ei aja ausat äri ja jätavad maksud maksmata. Hea on konkureerida selliste ettevõtetega nagu Omniva ja Itella. Selge konkurents, kus kõik pingutavad, et enda turupositsiooni kasvatada või säilitada,“ rääkis Tael. Ta lisas, et DPD eelis on siinkohal see, et nad on Balti kaubavedudes number üks ja nende ambitsioon on pakkuda e-kaupmeestele akent Euroopasse.
„Me oleme suutnud aasta jooksul juurde saada umbes 100 e-kaupmeest, kelle seas ei ole väga suuri hitte, vaid on keskmised ja väiksemad kaupmehed. Trend ongi selline, et alustavad e-kaupmehed ei olegi suured, kuid viie aasta pärast võivad nad olla juba väga suured ja meie panustame nende tegevusse,“ selgitas Tael. Ta rääkis, et neil on üks Eesti auto varuosade müüja, kes suutis Google’i enda kasuks tööle panna ja müüb väga edukalt Euroopasse. „Me soovime teada saada, mis on kaupmeeste ambitsioon Eestist oma kaubaga välja minna, et pakkuda kaupmeestele veel paremaid ja suuremaid valikuid,“ ütles Tael.
Tema sõnul peavad kaupmehed leidma selle nišši, mida võiks väljapoole koduturgu pakkuda.  „Me jagame enda koostööpartneritele infot, et millisel turul on mingi segment edukam,“ rääkis Tael. Ta lisas, et nemad kahjuks ei oska anda nõu, millised on ühe või teise sihtriigi regulatsioonid kaupade sisseveol. Kuid nad saavad abistada sellega, et suunavad kaupmehe Eesti E-kaubanduse Liidu poole, kes tunnevad erinevate sihtriikide regulatsioone ja peeneid nüansse.
KOMMENTAAR
Omniva pakiautomaatide maht kasvas aastaga 60%
Omniva juhatuse liige Ansi Arumeel
Viimastel aastatel on meie tegevust kõige rohkem mõjutanud e-kaubanduse kasv. Seda näitab ka jaekaubanduse statistika, mille kohaselt on selle aasta veebruaris võrreldes möödunud aasta veebruariga kasvanud müük interneti või posti teel tervelt 24 protsenti.
Just e-kaubanduse arengut silmas pidades oleme investeerinud näiteks pakiautomaatidesse. E-kaubandusega seotud teenustesse investeerisime mullu ligikaudu miljon eurot ning tänavu on plaan investeeringute mahtu kasvatada.
Kontserni käive tervikuna kasvas mullu ligi 10%, logistikateenused aga koguni 16%. Pakiautomaatide mahu kasv mullu kogu Baltikumis oli viimastel andmetel üle 60%. Lätis kasvasid pakimahud enam kui kolm ning Leedus enam kui kaks korda. Sellest tulenevalt laiendas Omniva möödunud aastal ligi kolmandiku võrra ka oma pakiautomaatide võrgustikku nii Eestis kui Lätis. Pärast laienemisi on Omnival Balti riikides 189 pakiautomaati, millest 98 asuvad Eestis.
Omnivat teatakse eelkõige logistikapartnerina, kuid tegelikult oleme me e-kaubandusega seotud veel läbi mitmete teiste teenuste. Meie Maksekeskus näiteks on täna Eesti e-kaupmeeste eelistatuim makselahenduse pakkuja ning Maksekeskusega liitub keskmiselt 60 uut e-kauplust igas kuus.
Ka rahvusvaheliste pakisaadetiste maht kasvab jätkuvalt ning selle kasvu peamiseks mootoriks on samuti e-kaubandus. 2014. aasta jääb ettevõtte ajaloos märkima seda murdepunkti, kus rahvusvahelised kirjad ja pisipakid moodustasid ettevõtte käibest suurema osa kui riigisisesed saadetised. Võib öelda, et rahvuslikust postifirmast sai just möödunud aastal rahvusvaheline logistikaettevõte. Just e-kaubandusega on seotud ka meie investeerimisplaanid käesolevaks aastaks. Meil on plaanis sel aastal välja tulla uute teenustega. Näiteks soovime juba lähiajal hakata pakkuma võimalust tellida ka välismaistest e-kauplustest pakke pakiautomaati. Kasvav nõudlus sunnib meid ilmselt laiendama ka pakiautomaatide võrgustikku Balti riikides. Plaane on teisigi, kuid kõigest ei saa veel rääkida.
Käive langes, kuid maht suurenes
TNT Express Worldwide Eesti turundus- ja müügijuht Janek Kivimurd
Kui vaadata TNT Eesti eelmisele aasta käibele ja kullerpakkide hulgale tagasi, siis on tunded mõneti kahetised. Ühelt poolt käive protsendipunkti jagu kahanes. Teisalt kasvasid kõigi põhiteenuste - lennu, maantee kui kombineeritud ja erivedude saadetiste arv, kokku enam kui 4%. Eriti hea meel on, et TNT Eesti teenust kasutas kokku rekordarv, pea 3000 äriklienti ning kliendirahulolu on kõrgeimal tasemel.
Kolme olulise võimaluse ja trendina näen:
Esiteks, kuuldused ekspress vedude hääbumisest on liialdus – ekspress vedudel on oma selge koht mitme valdkonna tarneahelas.
Teiseks, oma võrgustikus näeme, enam ja enam kerkivad esile maantee kullerveod, kus lennuga võrreldes soodsama veoraha kõrval on samavõrra tähtis siiski täpne tarne.
Kolmandaks, aina käegakatsutavam on Eesti firmadele lahendus, kus Aasiast saab raudtee- ja maanteevõrgustikku ühendades transportida 1-2 alust korraga. TNT panustab, et antud teenuse arendusse ning see on klientidele väärt alternatiiv meretranspordile, olles 2-3 korda kiirem ja kuni 30-40% soodsam.

Seotud lood

Uudised
  • 30.03.15, 11:21
E-kaubandus kasvatas Omniva käivet
AS Eesti Posti logistikaettevõtte Omniva müügitulu müügitulu kasvas mullu 7%, kasvu peamiseks veduriks olid e-kaubandusega seotud teenused. Kontserni konsolideeritud puhaskasum oli 2014. aastal 1,3 miljonit eurot.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele