• 26.04.12, 13:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Kaubamaja juht vastas küsimustele

Neljapäeval vastas kaubandus.ee lugejate küsimustele Tallinna Kaubamaja juhatuse esimees Raul Puusepp. 
Tallinna Kaubamaja teatas börsile 1. kvartali tulemused. Ärikasum kasvas ligi kaks korda 3,5 miljoni euroni. Kaubandushiiu aruandeperioodi puhaskasumiks kujunes 3,2 miljonit eurot. Müügitulu oli 106 miljonit eurot ja kasv 10,3%.
VASTATUD KÜSIMUSED
Miks otsustas Kaubamaja tagasi osta Merimetsa Selveri kinnistu?
Merimetsa kinnistu omanik oli huvitatud selle müügist, antud kaubandushoone asub väga heas asukohas ühe Tallinna olulisema põhitänava ääres ning hinnatse oli meile sobiv.
Lp. härra Puusepp Äripäev kirjutas lehes, tuginedes LHV ja SEB analüütikute ootusele, et Kaubamaja kasum valmistas pettumuse. Kuidas teie seda kommenteerite? Kas oli mõistlik oodata kasumi rohkem kui kahekordistumist või pingutavad analüütikud oma ootustega mõnevõrra üle ning võiksid järgida rohkem reaalses majanduses toimuvat, mitte ainult excelis kalkuleeritavat?
Kaubamaja jaoks vastas kasumi kasv meie plaanidele ning isegi ületas neid. Meie teeme oma tööd, analüütikud teevad oma. Analüütikute asi ongi teha prognoose, mis nagu me teame saavad väga harva olla ülitäpsed ning anda omapoolseid hinnanguid meie tööle – mitte vastupidi.
* Kui suurt huvi pakub Selveri kett välismaistele analoogilistele supermarketi kettidele? * Kas on püütud teha ülevõtupakkumisi?
Pakkumisi ei ole tehtud ja me ei ole neid ka otsinud. Meie eesmärk on stabiilselt ja kasumlikult kasvada.
Millal taastatakse ning avatakse restoran Kevad?
Restoraniärisse sisenemise ja restoranide avamise plaane meil ei ole. Kaubamaja „Kevade“ restorani avada ei kavatse. Kui küsimus oli Kaubamaja A-maja korrusest, kus kunagi väga ammu tõepoolest oli restoran, siis täna asub kahel ülemisel korrusel uhiuus täiesti omanäoline ja Baltikumis suurim Lastemaailm.
Kõrge hinnataseme juures on langenud Kaubamaja toodete kvaliteet. Kui suur on juurdehindlus Hiina jt odavtoodangu kaupadele Kaubamajas? Kas kasumimarginaali suurendamise ja turistidele orienteerituse kõrvalt on plaanis pakkuda kaupa ka kohalikele.
See väide ei vasta tõele. Tegelikult on vastupidi – pakutavate kaupade kvaliteet on viimastel aastatel jätkuvalt tõusnud – lihtsalt seepärast, et nõudlus kvaliteetse kauba järele kasvab. Kliendid hindavad kvaliteeti väga kõrgelt ja on nõus selle eest ka pisut rohkem maksma. Mis puutub turistidele orienteeritust, siis ka see arvamus on sügavalt ekslik. Meie klientideks on ikka eestimaalased – ca 70% klientidest on Partnerkaardi omanikud. Ülejäänud 30%-st moodustavad samuti eestimaalased lõviosa. Turistide osakaal jääb olenevalt kuust 5-7% vahele.
Miks on Balbiino, Liviko ja mõned teised NG investeeringute ettevõtted eraldi väljaspool börsil olevad ettevõtted? Selver, Kia, kingapoodide jms kõrval võiks investoritele avalikult pakkuda ka ülejäänud NG lahendusi.
See küsimus tuleb suunata NG Investeeringute omanikele. Mina saan rääkida ikkagi Kaubamaja kontsernist ning Kaubamaja on börsil koos oma kõigi tütarfirmadega.
Mida on oodata Narvas kinnistutel Tallinna mnt 30a ja Tallinna mnt 30b?
Ma ei saa seda küsimust hetkel täpsemalt kommenteerida, kui et meile kuuluv kinnistu Narvas Tallinna mnt 30a asub alal, millele on koostamisel detailplaneering. Planeeritavast alast põhilise osa moodustab Tallinna mnt 30b kinnistu. Viimane ei kuulu meile. Mõlema kinnistu kasutusvõimalused saavad paika planeerimise käigus.
Millal võin oodatda Selverit Tartu maantee kõrvale Mõiku?
2013
Teatasite hiljuti, et Partnerkaardiga hakkab saama 1% boonusraha. Analoogseid boonuskaarte on turul veel, sh. jaekaubanduses. Miks peaks see klienti huvitama?
Võrreldes teiste supermarketi kaartidega on Partnerkaardi ostuboonus klientidele palju atraktiivsem, sest see koguneb lisaks igapäevaostudele Selverist ka Kaubamaja kontserni teistest ettevõtetest: Kaubamajast, ABC Kingast, SHU-st, I.L.U.-st.Kõik need ettevõtted pakuvad juba täna ja jäävad ka edaspidi pakkuma Partnerkaardiga soodustusi, kuid seni puudus kontserni ühendav lüli. Nüüd hakkavad kõige rohkem võitma need lojaalsed kliendid, kes teevad oste kõikidest Kaubamaja kontserni kauplustest – nende boonusraha koguneb kiiremini, kui ükskõik millise eraldiseisva supermarketi kaardiga. Piltilikult öeldes võid osta Kaubamajast ülikonna ja premeerida end kohe peolauaga Selverist.
Mida õppis Tallinna Kaubamaja juhtkond 2008-2009. aastate kriisist? Mida oleksite sel ja eelneval perioodil teisiti teinud? Milliseid laienemisvõimalusi näete TKMi konsernil järgmise 5 aasta jooksul? Miks võiks Tallinna börsile investeeriv aktsionär just TKMi aktsiaid osta?
Siin on lausa neli küsimust. Püüan järgemööda vastata.1. Mida õppis Tallinna Kaubamaja juhtkond 2008-2009. aastate kriisist?Kriis õpetas meile paindlikkust, kiiret otsustusvõimet ning ümberorienteerumisoskust. Saime väärtusliku õppetunni, kuidas juhtida protsesse efektiivsemalt ja kokku hoida kulusid, see õppetund jätkub ka täna. Sellise sügavusega kriise on tulnud viimase 80 aasta jooksul ette vaid korra ning see kogemus aitab homme tegutseda oluliselt paremini kui seni. 2. Mida oleksite sel ja eelneval perioodil teisiti teinud?Teisiti ei oleks saanud palju tehagi. Infot on otsuste tegemise hetkel alati piiratud hulk. Lätti laienemise oleks siiski tegemata jätnud. Aga toonases ajas ei suutnud kriisi sellisel kujul keegi ette näha ning kui iga äriotsust karta, siis jälle jäävad kõik tagantjärgi vaadates head otsused samuti tegemata.3. Milliseid laienemisvõimalusi näete TKMi kontsernil järgmise 5 aasta jooksul?Kontsern otsib potentsiaalikaid arenemisvõimalusi pidevalt ning kõik võimalused, mis tunduvad mõistlikud, oleme ära kasutanud ja kasutame ära ka tulevikus. Millised võimalused konkreetselt avanevad, on võimatu prognoosida. Plaane on mitmesuguseid.4. Miks võiks Tallinna börsile investeeriv aktsionär just TKMi aktsiaid osta?Tallinna Kaubamaja on stabiilne ja arenev ettevõte, aga iga investeerimishuviline peab siinkohal oma otsuseid ise tegema, meie ei saa ega tohi nõu anda. Kaubamaja aruanded ja uudisvoog on avalik - selle järgi saab iga investor Kaubamaja tulemusi ja potentsiaali analüüsida ning teha enda jaoks järeldusi.
Kas ostate endale kõik rõivad-jalanõud Kaubamajast? PS. Mina ostaks rohkem, kuid pikemat kasvu küsides enamasti pettumus - on see muutumas?
Jah, ostan küll! Siiani olen leidnud Kaubamajast kõik vajaliku oma garderoobi. Olen kindel, et Kaubamajas on ka pikemat kasvu inimestele päris suur valikuvõimalus ja kindlasti püüame selles osas sortimenti veelgi suurendada. Kui valikute tegemine osutub keeruliseks, saab klient alati pöörduda teenindajate poole või personaalsesse moenõustamisse, kus kogenud spetsialistid suudavad kindlasti leida lahenduse. Kellel soovi, saab Kaubamajast ka spetsiaalselt enda mõõtude järgi valmistatud ülikonna ja särgi.
Hiljuti teatasite uue rahvusvahelise krediitkaardisüsteemiga turule tulemisest koostöös LHV-ga. Samas näitavad pankade statistikad, et krediitkaartidest pigem loobutakse. Milline on teie prognoos kaartide arvu osas?
LHV Pangaga koostöös tehtav rahvusvaheline krediitkaart on kindlasti kohalikul turul ainulaadne toode, sest tavalise krediitkaardiga ei saa klient soodustust jaekaupmehe juures. Usun, et 2% ostuboonus LHV Partner Krediitkaardiga maksmisel, 40 päevane intersseivaba periood ja aastatasu puudumine, on juba piisav põhjus, et oma praegune tavaline Partnerkaart ja mistahes muu krediitkaart välja vahetada. Näeme, et viie aasta perspektiivis võiks olla iga kümnes meie klient LHV Partner Krediitkaardi omanik – töötasime välja sellise kaardi, millest ise igapäevaselt puudust tundsime.
Tallinnasse ja selle lähiümbrusesse kavatsetakse ühe Äripäeva artikli põhjal püsti panna veel vähemalt kuus kaubanduspinda. Paar ideed saab teoks kindlasti (nt ProKapitali moekombinaat, ELLi Panorama City, Trigoni outlet). Kuidas valmistuste tihenevaks konkurentsiks lähiaastatel? Mida arvate neist arendustest üldiselt, kas neil on jumet?
Kui konkreetselt Kaubamajast rääkida, siis uusi suuri arendusi on viimase 10 aasta jooksul tulnud turule ka enne, kuid Kaubamaja jääb Kaubamajaks, muutudes koos ajaga – laia kvaliteetse kaubavalikuga, hea teeninduse ning kordumatu asukohaga kesklinnas.Kui Kaubamaja kontserni laiemalt vaadata, siis järgmise 3 aasta jooksul Tallinna ja selle lähiümbrusse lisanduvat kaubanduspinda on küll tõesti palju, kuid samas oleme ka ise koos nende arendustega laienemas. Plaanime uutesse tugevamatesse keskustesse mitmeid kauplusi. Seega tulevad need arendused Kaubamaja kontserni arengule igati kasuks.
Mitut autot kasutab teie pere ja kas need on KIA-d?
Kahte autot. Jah, mõlemad on KIA-d.
1. Kuidas läheb kosmeetikaketil I.L.U. ja kas see kett on ka edasi laienemas? 2. Tallinnas Kaubamajas on viimasel ajal palju muudatusi. Kas Tartu Kaubamajas on ka mingeid muudatusi plaanis?
1. I.L.U. laiendamine läheb plaanipäraselt, järgmise poe avame sügisel Tartus.2. Kaubamaja jaoks on tegemist tõepoolest suurte arenduste aastaga ja Tartusse jõuavad muudatused juba augustis. Sügishooaja alguseks laiendame Tartus Naiste- ja Ilumaailma ning avame Naiste Kingamaailma.
Küsija Andres küsimusele lisaks: kuidas üldse KIA müük läheb? Kas ollakse ka vahepealsest "masust" üle saadud?
Autoäril on läinud hästi. Kindlasti on selles oma osa mänginud see, et viimase aastaga on KIA-l lisandunud 4 uut kaasaegset ja hea varustusega mudelit, nädal tagasi jõudis Baltimaade turule c-klassi luukpära cee’d, mis on täiesti uue põlvkonna auto. Samuti ei ole vähetähtis, et KIA eeliseks on lisaks soodsale ostuhinnale pikk garantii ja mõistlikud ülalpidamiskulud, mis viimastel aastatel on autovalikul esmatähtsad.

Seotud lood

Uudised
  • 25.04.12, 17:53
Tallinna Kaubamaja kvartaalne ärikasum kasvas ligi 2 korda
Kui mullu oli Tallinna Kaubamaja 1. kvartali ärikasum 1,86 miljonit eurot, siis tänavu 1. kvartalis oli ärikasum 3,5 miljonit eurot.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele