• 18.11.13, 14:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Stockmann: ühel päeval tuleb meil ka e-pood

Stockmanni kaubamaja direktor Marge Türner ütles online-intervjuus, et Stockmann.com on Soomes edukalt käivitunud ja kindlasti tuleb see ka ühel päeval Eesti turule.
Lisaks rääkis Türner, et Stockmann ei ole olnud väga uuenduslik uute IT tehnoloogiate kasutusele võtmisel. „Oleme olnud ettevaatlikud ja soovinud investeerida läbimõeldud otsustesse,“ ütles ta.
Vastustest selgus ka, et kuna nad kuuluvad suurde kontserni, siis paljud otsused tulevad emaettevõttest.
Loe altpoolt, mida Stockmanni kaubamaja direktor vastas personaliküsimuste, kaubavaliku ja sisseostu kohta.
Äripäeva jaekaubanduse TOPis kolmandale kohale tõusnud Stockmann tähistas tänavu Eestis 20. sünnipäeva. 
VASTATUD KÜSIMUSED
Millised muudatused on Teil lähiaastatel plaanis Stockmanni kaubamajaga? Kas on tarvis midagi muuta?
Iga kaupmehe unistused on suuremad kui võimalused. Soovime iga aastal uuendada, värskendada oma kaubamaja ilmet ja ka kaubavalikut. Suurte muutuste järgi me vajadust ei tunne.
Tallinna Kesklinnas avatakse järjest kauplusi (nt hiljuti Postimaja Rimi jne), kelle klientuur on samuti orienteeritud 40/60 eesti kui ka turistidele. Kuidas Stockmann suudab eristuda kui kõik kesklinna kauplused pingutavad eksklusiivsete toodete laiendamisel. Kõik kesklinna poed konkureerivad nagu samas segmendis - natukene turistidele ja pakuvad eksklusiivseid tooteid? Tallinna Kaubamaja andis teada, et väike langus oli, kui avati Postimaja Rimi, aga pingutavd, et kliendid tagasi tuleksid, kuidas Stockmann oma kliente tagasi kutsub, mis on need hoovad, et klient käiks uudistaks uut, aga tuleks Teile tagasi?
Olen nõus, et Tallinnas on konkurents väga tugev. Tallinn on piisavalt väike, me kõik oleme üksteisele konkurendid. Oleme püüdnud eristuda kõrgekvaliteedilise kauba ja klienditeenińdusega ja soovime ka seda käidud rada jätkata.
Tulevikus on kaubad ikkagi kallimad kui praegu. Kas saaksin praegu teha ettevaatava tehingu ja osta kaupa ette nii, et maksan täna tänase hinna, aga kauba saan tulevikus. Seni kaup Teie laos. Teie kannate hoiukulud.
Kahjuks meie sellist võimalust pakkuda ei saa.
Miks on Tallinna Stockmannis gluteenivabade toiduainete valik nii napp (praktiliselt puuduvad külmutatud leivad-saiad, küpsetised jms), Helsingis on aga valik suur ja need on ka kergesti leitavad?
Spetsiifiliste valmistoodete nõudlus ei ole väga suur. Siin võib määravaks olla toote kõrge hind. Küll aga teeme täna tööd tooraine kaubavalikuga, mis on kliendile soodsam ja pakub rohkem võimalusi.
Milliste põhimõtete järgi te valite tooteid enda kaubamajja? Kas riided, kodukaubad on määratletud brändide järgi ja oleneb nende kollektsioonidest? Millised on need tingimused, et võtaksite enda kaubamajja näiteks mõne uue rõivabrändi? Kas teie kaudu on võimalik saada ka teistesse Stockmanni kaubamajadesse? Kuidas käib otsustusprotsess toiduosakonnas, kas see erineb rõivaste ja kodukaupade omast?
Moe- ja kodukaupade valiku eest hoolitseb Kaubamajade grupi ostuorganisatsioon mis asub Soomes. Kõik otsused, lepingud ja valikud tehakse seal kõikidele Stockmanni kaubamajadele. Toiduosakonnas on kohalik sisseostja, kelleks meil on Heli Kattai. Soovi korral tuleb Heliga ühendust võtta [email protected] ja pakkumine esitada.
Kas Stockmanni kaubamaja on ja jääb ainukesena Tallinna või on plaanis ka enda tegevust laiendada? Nt Tartusse?
Stockmannil ei ole Eestis laienemisplaane.
Miks te sulgesite Rocca al Mare keskuses oma outleti ja miks oli seal nii vähe kaupa?
Outlet suletigi seetõttu, et kaupa oli vähe. Outletides müüakse eelmisest hooajast järele jäänud tooteid. Kui hooaja müük on olnud edukas, siis ongi Outletis vähe kaupa, mille poole kaupmees püüdleb. Täna leiate Stockmanni 5 korruselt väikese Leiunurga, kus me sarnaseid tooteid müüme.
Kuidas Stockmann hindab oma edukust suurte allahindluskampaaniate turul? Kas teil õnnestuvad need endiselt kõige paremini?
Oleme oma tulemusega rahul.
Stockmann väärtustab oma püsiklienti, kuid millal on Teil kavas rohkem siduda püsiklient Stockmanni poe külge- tundub, et praeguses kesklinna konkurentsitihedas situatsioonis võiks varsti selle peale mõelda. Püsikliendi sidumine poe külge all mõtlen eelkõige seda, et millal võiksid tulla erinevad boonussüsteemid püsikliendile või a la stiilis Ostuöö kampaaniad püsiklientidele. Toidukaupade poolet on hea valik, kuid Solaris oma valikga natukene on Stockmannist möödunud. Kui ma ostan Stockmannist palju, siis võiksid ju olla boonused, mis mu arvele koguneb ja mida saaksin kasutada?Teenindus on Stockmannis 5+, viie palli skaalal
Ka see teema kuulub meie unistuste nimekirja. Stockmanni püsikliendiprogramm on kontsernis ühine ehk muutus tuleks läbi viia nii Venemaal, Soomes, Lätis ja Eestis.
Kuidas hoiate Stockmanni personali? Personaliprobleem on Eestis üks valusamaid probleeme, kes on töötud, need on saamatud (vabandan kõigi ees, keda antud lause riivas!) või ilusamini öeldud-lihtsalt ei suuda neile määratud tööülessandeid teha ja teine kontingent, kes küsivad ülemäära palju. Kui palju peab Stockmanni müüja töötasu olem kõrgem %-ides, et töötajad ära ei jookse ja säilib stabiilsus ja klientide usaldus kassapidajate vastu. Kas töötasu on ainuke motivaator või pakute mingeid hüvesid lisaks, mida teised jaeketid ei suuda pakkuda?
Teeme selle nimel palju tööd. Hoolime, hoiame, toetame ja väärtustame oma töötajaid põhinedes oma pikaajalisele kogemusele.
Kui keeruline või lihtne on Eesti tootjal saada Stockmanni oma kaubaga müügile? Kas sortimendiotsused langetatakse Eestis kohapeal? Palun kirjeldage oma nn keskmist klienti, kellele teie kaubamaja turundusstrateegiat paika pannes mõtleb.
Toiduosakonna kaubavalikuga seotud otsused tehakse Eestis kohapeal. Selleks tuleb kontakteeruda meie kohaliku sisseostaja Heli Kattaiga [email protected] konkurentsi olukorras on olulised meile kõik kliendid. Me soovime, et meie valik oleks võimalikult mitmekesine ja kvaliteetne. Suurte kogemustega sisseostja Stockmannis Heli teeb valiku millised tooted leiavad koha meie lettides ja riiulites. Lõplik tõde selgub siis kui kliendid on toote omaks võtnud või mitte. Kaubapakkumisi tehakse palju ja läbimõeldud otsuse tegemine võtab aega. Samuti tuleb aru saada, et uue toote valikusse võtmisel peab keegi riiulilt lahkuma.
Ootan toiduosakonnale tehtud pakkumisele mai kuust vastust, aadressilt [email protected]. Siit minu küsimus Teile: Kas teil on kombeks sedasi asju ajada, et tahan vastan, tahan ei vasta? Kes mind ikka kontrollib. Jüriga nõus, ootan samuti vastuseid. Tänan.
Kindlasti meil ei ole kombeks sedasi asju ajada ja palun vabandust tekkinud olukorra pärast. Kaubapakkumisi tehakse palju ja mõnikord erinevatel põhjustel võivad jääda kirjad tähelepanuta. Edastasin teie tagasiside ka Ingridile ja kohalikule sisseostjale ja kindlasti saab teie pakkumine läbi vaadatud.
Paljud kaubandusketid rõhuvad üha rohkem private label toodete suunas (toodetud Ukrainas, Poolas jne). Kas ja kui palju Stockmann soovib sortimenti tuua private label tooteid (päritolu tundmatu) või kas üldse näete private label suuna arendamisel Stockmannile eelist? Hinnaeelis? Või Stockmanni puhul käivituks pumerangi effekt ja lojaalsed kliendid hakkaksid kaugenema.
Stockmannil on olemas oma private label. Tooted on müügis kõikides Stockmanni kaubamajades erinevates riikides. Tegu on kõrgema kvaliteediga toodetega. Meie valik on piiratud ja suurendada seda hetkel plaanis ei ole.
Kui uuenduslik on Stockmann uute IT tehnoloogiate kasutusele võttes? Kas mingi aeg võiks tulla ka iseteeninduskassad või elektroonilised hinnasildid? Kas Stockmannil on plaanis avada kunagi ka enda E-kauplus nagu seda tegi Tallinna Kaubamaja Osturalli ajal?
Stockmann.com on Soomes edukalt käivitatud ja kindlasti ühel päeval Eesti turul olemas. Stockmann ei ole olnud väga uuenduslik uute IT tehnoloogiate kasutusele võtmisel. Oleme olnud ettevaatlikud ja soovinud investeerida läbimõeldud otsustesse.
Milliseid järeldusi võib praegu teie müüginumbrite põhjal teha Eesti inimeste ostuvõime kohta? Millal tipp kätte tuleb?
Kogu maailma hetke majanduslik olukord on vägagi kiirelt muutuv. See mõjutab meid kõiki ja kõikjal. Teie küsimusele on peaaegu võimatu vastata.
Milline on Stockmanni turundustrateegia?
See on kahjuks konfidentsiaalne info.
Kui palju olete sõltuvuses Soome emaettevõttest? Millised otsused võetakse kohapeal vastu ning kui palju on Teile emaettevõtte poolt ette kirjutatud? Kas on plaanis sulgeda ka mõni osakond ja luua selle asemel uut või laiendada mõnda kasumlikku osakonda?
Oleme üks väike osa suurest kontsernist ja paljud meie otsused sellest tulenevalt tulevad emaettevõttest. Loomulikult on kasumlikkus kaupmehele oluline ja sellest sõltuvalt on tehtud ja tehakse ka edaspidi otsuseid mõne osakonna sulgemiseks või laiendamiseks.
Kes ja kuidas kujundab Teie kaupluste vaateaknaid? Kes otsustab seda, mis disain hetkel vaateaknale panna? Kui tihti see Teil vahetub?
Vaateaknad on üks osa Stockmanni turundusstrateegiast. Muutused toimuvad plaanipäraselt visualistide eestvedamisel.
Miks Stockmani kliendikaart kehtib ainult Eestis ja ei ole kontserniülene?
Stockmanni püsikliendikaart on kontserniülene ja pakutavad soodustused kehtivad kõikides riikides.
Stockmanni toidupood on üks paremaid Eestis. Sealt leidub palju seda, mida teised poed ei pakku. Ainuke asi, mis teeb murelikuks on puuviljade ja juurviljade kvaliteet. Nimelt talvel kartul, porgand ja sibul on väga kehva kvaliteediga. Sellised puuviljad nagu mango on samad nagu kõikjal mujal: soodsad kuid maitsmata. Kas on plaanis tuua hooajalisi ja kõrge kvaliteediga puuvilju ja juurvilju nagu see on kombeks kallimates toidupoodides Helsinkis ja Stockholmis? Kas Eesti Stockmann võib tellida neid enda ladudest Soomes või Rootsis?
Stockmanni jaoks on oluline kvaliteet. Kliendi eeslitus täna on ennekõike kohalik, eestimaine. Seda me ka soovime kliendile pakkuda. Kuna kohalik toode on puhas ja töötlemata, siis tema säilivusaeg on lühike.Luban, et pöörame veelgi rohkem tähelepanu toodete kvaliteedile. Kaalume eksootiliste toodete maaletoomist Soome ladudest.
Stockmann oli algusaastatel Eestis väga huvitava kaubavalikuga. Ruumi oli vähe, aga kaup vaheldus, alati leidsid midagi uut. Nüüd on kaubavalik muutunud väga stabiilseks,et mitte öelda igavaks. Mõnd kingitust või omanäolist, uuendavat eset otsides jõuad jälle ja jälle arusaamisele, et kõik on nähtud, aastaid siin juba seisnud. Samas asendatakse kõik lihtsamad brändid hirmkallitega. Vahel käid tiiru majas ära ja jõuad otsusele, et siit polegi midagi osta (v.a. toiduosakond). On võimalus vaid suurem summa raha parkimise eest välja käia kui kuhugi end vähegi pikemaks proovima või mõõtma unustad või tahad toidukorrusel purke-pudeleid lähemalt uurida. On ju teada, et Eesti inimese ostuvõime on oluliselt langenud, nn keskklass peaaegu olematuks muutunud, miks siis selline suund?
Stockmann algusaastatel oligi ainulaadne, kuid konkurents on jõuliselt kasvanud ja läbi selle klientide võimalused on suurenenud. Vastavalt kliendieelistustele meie valik kasvab ja areneb ja on välja kujunenud selliseks nagu ta hetkel on. Meie suuna näitavad ette meile meie kliendid oma valikuid tehes.
Autor: Marge Türner

Seotud lood

Uudised
  • 06.06.16, 12:47
Stockmanni kaubamaja avab sügisel uuenenud kontseptsiooniga 5. korruse
6. juunil algavad renoveerimistööd Stockmanni Tallinna kaubamaja 5. korrusel. Kontserni uut strateegiat järgides plaanitakse sinna mitmekülgset valikut restoranidest, kohvikutest ja iluteenustest. Ehitus hõlmab tervet viiendat korrust ja kõiki seal asuvaid rendipindu ning töödega on plaanis valmis saada 2016. aasta sügisel.
Uudised
  • 07.06.13, 14:38
Stockmann tähistab täna 20. sünnipäeva
Täna 20 aastat tagasi avas Stockmann enda kaupluse Eestis, pakkudes tolajal seninägemata teenindust, mis erines totaalselt nõukogudeaegsest reaalsusest.
Uudised
  • 09.08.13, 11:46
Stockmanni Eesti haru kasum langes
Stockmanni Balti riikide ja Kesk-Euroopa haru – kus suurim turuosa on Eestil – käive kasvas ning kasum langes.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele