"Veebikaupmehed on hakanud mõistma, et koostöö logistikaettevõttega mitte ei pikenda vaid kiirendab tarneaegu. Täna on klientide ootused tarneaegade suhtes väga kõrged ning eriti puudutab see e-kaubanduse valdkonda, kus tellijad soovivad reeglina oma kauba kätte saada juba samal päeval. Selles suunas koos klientidega ka liigume," ütles Tallinna külje all Rae vallas asuva logistikaettevõtte Smarten Logistics ASi müügidirektor Mark Paves e-kaubanduse teemalise artiklite sarja kolmandas loos.
- Smarten Logistics Foto: Smarten Logistics
Logistika ei tähenda tema sõnul pelgalt kauba hoiustamist ja transportimist, vaid logistilist täislahendust, mille alla kuuluvad kaubavarude juhtimine, kaupade vastuvõtt, ladustamine ja komplekteerimine ning lisaväärtusteenused nagu toodete markeerimine, kampaaniapakendite valmistamine, erikujuliste müügialuste valmistamine ja turvaelementide ning maksumärkide lisamine. E-poodide klientidele pakub Smarten Logistics võimalust suuremad ostud nagu mööbel või aiatehnika kätte saada otse laost.
FAKTE
AS Smarten Logistics on Eesti kapitalil põhinev suurim kolmanda osapoole logistika (3PL) teenusepakkuja, pakkudes teenust nii tootjatele, maaletoojatele kui ka jaekaubandusettevõtetele.
Smarten Logistics AS vahendab kuus 50 000 - 60 000 alusetäit kaupa.
Asukoht Tallinna külje all Rae vallas, jäädes Tallinna ringtee, Tallinna-Tartu maantee ning suuremate kaubandusettevõtete keskladude vahetusse lähedusse.
Töötab ca 250 inimest.
Ettevõte omab ISO 14001 ja ISO 9001:2008 sertifikaati.
„Trend on jätkuvalt logistikateenuse sisseostmine ehk outsourcing, mis on kliendi jaoks mugav, soodne ja turvaline lahendus, sest klient ei pea enam omama laopinda, tegelema pakkide saatmisega ega palkama selleks inimesi,“ sõnab Paves, lisades, et kaupade kolimine Smarten Logistics ASi lattu toimub reeglina nii väiksema mahu kui ka tuhande kaubaaluse puhul kiirelt ja valutult, kusjuures klient ei kaota ühtegi müügipäeva.
Lisaks teostab Smarten Logistics koostööpartneri soovi korral kauba vastuvõtul põhjalikku kvaliteedikontrolli ning pakub kliendilt tagastatud kauba käitlemise teenust. Netikaubanduse keskmine tagastuste hulk on ca 20%. Tagastatud kauba lattu saabudes kontrollitakse koheselt selle kvaliteeti ja vajadusel saadetakse toode garantiitöid teostava partneri juurde.
Uus keskkonnasõbralik laohoone pakub laiemaid võimalusi
Selle aasta alguses avas Smarten Logistics uue laohoone, mis suurendas ettevõtte laopinda rohkem kui 42 000 ruutmeetrini. Uus hoone on innovaatiline ja energiatõhus: ladu on varustatud liikumisanduritega LED-lampidega ning maja katusel asub üks Eesti suuremaid päikesepaneeliparke, mille energiatoodang katab suvisel ajal peaaegu kogu lao elektrivajaduse. Investeering päikesepaneelidesse oli 200 000 eurot ning oodatav tasuvusaeg ca 8 aastat.
Kaire Koik, Klick Eesti ASi juhatuse liige
Oleme Smarten Logisticsiga teinud koostööd küll hetkel lühikest aega, kuid see partnerlus on sujunud väga hästi. Nad pakuvad meile laohotelli ja transporditeenust ehk hoiame oma keskladu nende juures ja Smarten organiseerib iganädalast kaubavedu meie 22 poodi üle Eesti. Smarteni juures on meeldiv, et neil jagub piisavalt ressurssi ja paindlikkust iga meie probleemiga tegeled. Tegemist on väga suurte kogemustega tugeva partneriga, kes kogu oma hea teenuse juures suudab hoida hinnad meile sobivad.“
Smarten Logistics pakub erinevat laopinda erinevatele kaupadele. Ettevõttel on mahukas jaheladu, aktsiisiladu, tolliladu, peenkaubaladu ning tavaladu. „Eks euroaluseid oskavad käsitleda kõik logistikud, kuid meie üheks trumbiks on kaasaegne peenkaubaladu, mida olemegi arendanud suures osas mõeldes veebikaupmeeste tootevalikule,“ tutvustab Paves. „Väga suurt huvi tuntakse kesklaoteenuse vastu, kus laovarade juhtimisega tegeleme meie ning klient saadab meile lihtsalt tellimuse, kuhu on tarvis millist kaupa saata. Kiireimad tarneajad on täna sellised, et hommikul esitatud tellimus saab täidetud sama päeva õhtuks või järgmise hommikuks.“
Lisaks pakub ettevõte tööstus- ja tootmisettevõtetele vaheladu ning tootmisala, kus saab vajadusel panna kokku näiteks elektroonikadetaile.
Smarten Logistics AS kasutab oma töös Dynamics AX tarkvara, millel on liidestamisvõimalused kõigi Eesti turul esindatud programmidega. „See teeb meie ja klientide vahelise suhtlemise äärmiselt lihtsaks, mugavaks, turvaliseks ja kiireks,“ märgib Paves. „Omame kogemusi logistikavaldkonnas aastakümneid ning väärtustame iga klienti. Meie jaoks on iga klient eriline!“
Seeria järgmises artiklis tuleb juttu makselahendusest. Püsige lainel
KONTAKT:
AS Smarten Logistics
Seotud lood
LHV Panga ja EveryPay poolt pakutav uus interneti-kaardimakse lahendus on juba mitme e-kaupmehe poolt kasutusel ning pakub tarbijale senisest paremat ostukogemust. E-kaubanduse teemalise artiklite sarja neljandas loos tulebki juttu makselahendustest.
Digiturunduse spetsialistid Fred Koppel ja Taavi Raidma Google Partner-agentuurist Convertal annavad e-kaubanduse teemalise artiklitesarja viimases loos konkreetseid soovitusi, kuidas alustada veebipoe turundamisega ning mida selle käigus silmas pidada.
Account Studio kogemuste kohaselt tõstab suurema osa e-poodide raamatupidamisalane võimetus raamatupidajate juuksed püsti. E-kaubanduse teemalise artiklite sarja viiendas loos tuleb juttu e-kaupluse ühildumisest laotarkvara ja raamatupidamistarkvaraga.
Tänapäevane tarbija eeldab, et ta saab osta kaupu internetist. Kaupmeestele on internetimüügi võimalus muutunud vajaduseks. E-poe loomine võib esmapilgul tunduda lihtne arvestades saadaolevaid lahendusi ja teenusepakkujad, kuid lähemal süvenemisel on tegemist keeruka maailmaga. E-kaubanduse teemalise artiklite seeria esimeses kirjatükis räägib platvormide valikust ja arendamisest e-poodide lahendusi väljatöötava Veebipoed.ee juht Riho Maisa.
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.