• 14.01.16, 16:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eksperiment: Kui lihtne on e-poodidelt raha tagasi saada?

Kaubandus.ee läbiviidud e-kaubanduse eksperimendis selgus, et mõningad testitud veebikauplusi ei taha klientidele kogu raha tagastada, kuid ligi pooled e-poed maksid raha tagasi tunduvalt kiiremini, kui seaduses märgitud.
Eksperiment: Kui lihtne on e-poodidelt raha tagasi saada?
  • Foto: PantherMedia/Scanpix
„Osadele veebikauplustele on tagastamisprotsess aeglanõudev ning mõningad teenindajad on ebaviisakad või ebakompetentsed,“ ütles eksperimendi läbi teinud inimene. Lisades, et väga palju oli ka igati meeldivaid inimesi, kellega suhtlesin. Pakkidega ei olnud väga tihti kaasas tagastuslehte, mis oli eksperimendi läbiteinud inimese jaoks mugavam. Tagastamiseks pidi ta kirjutama e-kaupluse meilile, millele ta võis oodata vastust paarist tunnist kuni kahe päevani.
Eksperiment algas 3. jaanuaril, tellimused jõudsid valdavalt kohale juba 4-6. jaanuaril ja 14. jaanuariks oli kauba eest raha tagastanud 16 kauplust. Nendest 6 ei ole tagasi maksnud kättetoimetamiskulu, kuid võimaldasid tellimuse e-poe kulul tagastada. Lisaks kaks e-poodi jätsid tarbija kanda nii kättetoimetamiskulu kui tagastuskulu, mis ei ole seaduslik. VÕS § 561 lõige 1 ütleb, et ettevõtja tagastab taganemisavalduse kättesaamisel tarbijale viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 päeva möödumisel, kõik tarbijalt lepingu alusel saadud tasud, muu hulgas tarbija kantud asja kättetoimetamise kulud.
Pooltel eksperimendis osalenud e-kauplustel ei ole raha tagastamise tähtaeg veel kukkunud. Hetkel on eksperimendi teinud isikul läbirääkimised mitme e-kauplusega, et talle tagastataks ka kättetoimetamisega seotud kulud.
Lõpliku kokkuvõtte kauba tagastamisel raha tagasisaamisest saab teha alles e-kaubanduse konverentsil 28. jaanuaril, sest siis on möödunud 14 päeva kauba taganemisavalduse saatmisest kõikidele eksperimendis osalenud e-poodidele. Positiivne kogu eksperimendi juures on see, et kauplused on tundnud muret, miks klient kauba tagastab. Humoorikas oli, et üks kauplus palus, et ta enam sedasi ei teeks.
Eksperimendi käigus oli 33 pakist kahes meeldiva üllatusena šokolaad, mille kauba tellija võis endale jätta ning ei pidanud tagastama. Ühes kaupluses oli võimalik kaupa tellida, kuid hiljem selgus, et seda toodet siiski ei ole ning seda enam ei toodeta, seega jäime kaubast ilma.
E-kaubanduse konverentsi raames viisime läbi kõige kasutajasõbralikuma veebikaupluse võistluse finalistide seas testostmise. Kaubandus.ee agent ostis 33st e-poest kaupa ning tagastas selle nädala jooksul.
Tule kuula 28. jaanuaril toimuvat e-kaubanduse konverents „Kuidas parandada kliendikogemust e-kaubanduses“, ning muuda enda veebikauplus kliendisõbralikumaks. Vaata, millised veebikauplused pääsesid finaali SIIT. 
 

Seotud lood

Uudised
  • 22.12.15, 14:15
Selgusid kasutajasõbralike veebipoodide võistluse finalistid
Kaubandus.ee valib koos žüriiga esmakordselt Eesti kõige kasutajasõbralikuma e-kaupluse. Finaali jõudis 34 veebikauplust 9 kategoorias.
Uudised
  • 05.01.16, 10:31
E-poodide probleemid saavad alguse halvast märgistamisest ehk tag'imisest
Intervjuu e-kaubanduse konverentsi "Kuidas parandada kliendikogemust e-kaubanduses?" peaesineja Baymard Instituudi Usability Reasearceher Thomas Storgaard Gronnega.
Uudised
  • 29.01.16, 14:41
Kes võitis kasutajasõbralikuma e-poe tiitli?
28. jaanuaril E-kaubanduse konverentsil „Kuidas parandada kliendikogemust e-kaubanduses“ anti kümnes kategoorias välja kasutajasõbralikuma e-poe aukiri ning valiti välja kõige kasutajasõbralikum e-pood.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele