• 21.01.16, 11:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

E-kauplejatega vaidluste lahendamiseks avatakse uus veebikeskkond

15. veebruaril avatakse uus elektrooniline keskkond, mille kaudu saab lahendada kõikide Euroopa Liidu e-kauplejatega tekkinud kaebusi. ODR-platvorm hõlbustab nii siseriiklike kui ka piiriüleste tehingutega seotud vaidluste lahendamist.
E-kauplejatega vaidluste lahendamiseks avatakse uus veebikeskkond
  • E-kauplejatega vaidluste lahendamiseks avatakse uus veebikeskkond Foto: Julia-Maria Linna
Avatav ODR-platvorm (Online Dispute Resolution ehk veebipõhine kaebuste lahendamine) on loogiline edasiarendus e-kauplemisele, mis võimaldab internetis sooritatud ostudega seotud vaidlusi lahendada samuti internetipõhiselt.  
Uus keskkond annab tarbijale ka lisakindluse ostmisel Euroopa Liidus tegutsevatest e-poodidest. Kui tarbijal on e-kauplusele pretensioon, mida omavahel lahendada ei õnnestu, võimaldab ODR-platvorm tarbijal ilma eelteadmiste ning minimaalse ajakuluga leida pädev kohtuväline asutus, kes aitab vaidlust lahendada. „Nii saab näiteks Eestis tegutseva e-kaupleja vastu esitatud ning lahendamata tarbijakaebuse ODR-platvormi abil automaatselt suunata tarbijakaitseameti juures tegutsevale tarbijavaidluste komisjonile, mis on erapooletu kohtuväline vaidluste lahendamise organ,“ selgitas tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.
Mullu läbiviidud uuringu tulemusena leiti, et iga kolmas tarbija koges internetis ostlemisel probleeme, ent neljandik neist ei esitanud kaebust ega seisnud oma õiguste eest, sest kaebuse esitamist peeti liiga keerukaks ja pikaajaliseks ettevõtmiseks. ODR-platvorm aitab säästa nii tarbijate kui ka kauplejate aega ning raha, mis võiks kohtus kaebuse lahendamisele kuluda. „Arvestades e-ostude ja samuti piiriüleste tarbijakaebuste arvu tõusu, on kaebuste esitamist hõlbustav veebipõhine keskkond igati oodatud,“ lisas Sooniste.
ODR-platvorm on kasutatav kõikides Euroopa Liidu keeltes ning pakub ka võimalust küsida abi ODR-nõustajatelt. Eestis pakub vajadusel abi ja nõustamisteenust platvormi kasutamisel ning piiriüleste kaebuste lahendamisel tarbijakaitseameti osakond EL tarbija nõustamiskeskus.
E-kaubandusega tegelevate ettevõtjatele on oluline teada, et edaspidi on neil kohustus teavitada tarbijaid võimalusest lahendada tekkivaid vaidlusi ODR-platvormi kaudu. Otselink platvormile peab olema avaldatud kõikide Euroopa Liidus e-kaubandusega tegelevate kauplejate kodulehel. 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 18:32
Jaekaubanduse järgmine arenguhüpe ‒ tulevik on kassavabade poodide päralt
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele