Citycon on jõudnud EfTEN Kinnisvarafond II ASiga Tallinnas asuva Magistrali kaubanduskeskuse müügis kokkuleppele.
- Aastal 2012 avati Magistrali keskus pidulikult pärast värskenduskuuri Foto: Andras Kralla
Tehingu hind on 24 miljonit eurot. Praeguseks on allkirjastatud ostu-müügileping ja tehing viiakse lõpuni siis, kui Eesti konkurentsiamet on selleks nõusoleku andnud. Loodetavasti jõuab tehing lõpule märtsis.
„Citycon keskendab oma portfelli linnalikele keskustele Põhjamaades ja Balti riikides, kus ankurrentnik on toidukauplus, ja loobub väiksematest kaubanduskeskustest,“ selgitas müüki Cityconi investeeringute eest vastutav Nils Styf. Tema hinnangul oli just kätte jõudnud aeg müüa.
Efteni Capitali tegevjuht Viljar Arakas rääkis, et Magistrali kaubanduskeskus sobis nende profiili hästi ja kuna Citycon seda parajasti müüs, langetatigi otsus.
Arakas märkis, et Magistrali keskus on tugeva regionaalse tähtsusega kaubanduskeskus, kus on suur igapäevane külastajate voog, kes enamjaolt elab keskuse lähiümbruses. „See on selline vara, millel pole ülelinnalist ambitsiooni, kuid omab suurt tähtsust linnaosas, kus ta asub,“ rääkis Arakas.
Eften ei kavatse Magistrali keskusele juurdeehitusi teha, küll aga plaanivad keskust erinevate üürnikega arendada. Arakas lisas, et kaubanduskeskuste juhtimine on võrreldes büroohoonetega väga elav ja dünaamiline. „Plaanime kogu energia ja jõu pühendada sellele, et keskust edasi arendada,“ ütles Arakas.
Autor: Eliisa Matsalu, Äripäeva ajakirjanik
Seotud lood
Kuna Eesti kaubanduskeskuste turul on konkurents märkimisväärselt teravnenud, siis see on ka põhjus, miks Cityconi Eesti kaubanduskeskuste külastaja- ja müüginumbrid mõnevõrra vähenesid.
Ärikinnisvarasse investeeriv alternatiivne kinnisvarafond EfTEN Real Estate Fund III AS omandas sale-and-leaseback tehinguga Hortese aianduskeskuse kinnistu Laagris. Hortes AS kuulub Livonia Partners’i portfelli. Investeeringu kogumaksumus on 3,1 miljonit eurot.
Eestis Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskusi haldava Cityconi finantsdirektor Eero Sihvonen rääkis, et nad siiani kaaluvad Rocca Al Mare keskuse laienemist, kuid see peab olema mõttekas nii rahaliselt, kaubanduslikult ning kasulik ka klientidele.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.