E-kaubanduses kaardimaksete lahendust pakkuv kodumaine ettevõte EveryPay saavutas aastaga kolmandiku Eesti internetikaardimaksete turust ning ennustab e-kaubanduses pangalingi osakaalu vähenemist.
Aasta tagasi Eesti turule tulnud makselahendusi pakkuva kodumaise ettevõtte EveryPay kaudu sooritatakse ligi kolmandik Eesti e-kaubanduses teostatavaid kaardimakseid. Kokku kasutab Eestis väljatöötatud interneti kaardimaksete süsteemi ligi kakssada kohalikul turul aktiivselt tegutsevat e-kaubanduse ettevõtet.
“Eesti Panga statistika järgi moodustab Eesti e-kaubanduse keskmine kaardimaksete kuukäive umbes kolm miljonit eurot, millest kolmandikku hallatakse EveryPay poolt pakutud makselahenduse kaudu ja seda kodumaise LHV panga vahendusel,” selgitas EveryPay tegevjuht Lauri Teder.
“Internetist oste sooritavad Eesti tarbijad eelistavad makseviisina iga aastaga aina rohkem deebet- või krediitkaardiga makseid,” lisas Teder. Aastaga on Eesti tarbijate poolt interneti kauplustes teostatud kaardimaksete käive kasvanud ligi 25% võrra ning tehingute arv ligi 40% võrra.
Tederi tähelepanekul ei paku endiselt üle poole Eesti e-poode võimalust maksta sooritatud ostude eest pangakaardiga, mis pidurdab Eesti e-kaubanduse turu arengut tervikuna. “Tarbijate soov maksta internetis kaardiga kasvab aga kindlalt. Olen kindel, et kaardimaksete laiem kasutus kohalikus e-kaubanduses jätkub kindlasti ning pangalingi osakaal väheneb, kuna selliseid kaasaegseid ja mugavaid lahendusi võtavad kasutusele aina suuremad turuosalised,” lisas Teder.
LHV kaardimaksete tootejuht Indrek Kaljumäe sõnul on kodumaisel internetikaardimakse süsteemil mitmeid eeliseid nii tarbija kui kaupmehe jaoks. “Ettevõtted saavad nüüd kasutada online klientidega arveldamisel palju uusi, varem turul mitte pakutavaid, võimalusi. Kuna lahendust pakume koostöös kodumaise maksesüsteemi haldamise ettevõttega EveryPay, on kaupmeeste jaoks tegemist väga mugava, turvalise ja kiire teenusega, mis tõstab ka tarbijate usaldust e-kaupmeeste ja maksesüsteemide vastu,” lisas Kaljumäe.
“Tänu EveryPay makselahendusele oli meil võimalik Astri e-keskuse ostuprotsess teha enneolematult kiireks ja efektiivseks. Peale kaardiandmete turvalist salvestamist on kliendil võimalik tootelehelt makstud tellimuseni jõuda alla 10 sekundi – teiste maksevõimalustega on selline mugavus võimatu,” kinnitas Astri Grupi nõukogu liige Silver Hage.
Tederi sõnul nõuab internetipoes pangalingi kaudu maksmine tehingu sooritamiseks kuni 14 erinevat sammu ja võib võtta ajaliselt mitu minutit. Kaardimakse puhul on maksmine võimalik lahendada vaid ühe klikiga.
"Kaardimakse lisamine meie e-poodi on aidanud käesoleval aastal kasvatada müüki vähemalt 5%," lisas Seesam Insurance ASi e-müügi spetsialist Raido Kulla.
Kaardimakse lahenduse on edukalt kasutusele võtnud sellised internetimüügiga tegelevad ettevõtted nagu näiteks Apollo raamatupood, Seesam Kindlustus, Apple toodete müügiesindus Valge Klaar, Cinnamon kino, Kino Kosmos IMAX, reklaamifirma Adcash, muusikapood CDmarket, lennupiletite müüja Fly24, autorenti pakkuv idufirma Autolevi, sülearvutikeskus Flex, raamatukauplus Krisostomus jne.
EveryPay on Eesti kapitalil loodud tehnoloogiaettevõte, mis pakub töökindlat ja turvalist interneti-kaardimaksete teenust. Lihtne ja mugav kaardimaksete kogumise teenus haldab kaardiandmeid ja internetimakseid kaupmehe eest ning vähendab seeläbi kaupmehe maksete töötlemise riske ja kulusid. EveryPay pakub mitmeid uusi mugavaid võimalusi, nagu ühe-kliki-makse või korduvmakse ehk alternatiiv e-arve püsimakselepingule. Maksmisel kasutatakse EveryPay loodud süsteemi, kus maksed liiguvad läbi kohaliku LHV Panga.
Seotud lood
Kaubandus kolib sihikindlalt internetti: klientidele meeldib sooritada oste mugavalt kodust lahkumata, kaupmeestel aga tekivad täiendavad müügikanalid. E-kaubanduse laienemisega kasvavad paraku ka kaardimaksepettuste riskid. Kuidas saab kaupmees neid tuvastada ja ennetada, kirjutab Internetimaksete ettevõtte EveryPay juht Lauri Teder.
Eesti e-kaubandus areneb hoogsalt, uusi internetikauplusi tekib nagu seeni pärast vihma ning Eesti tarbijad kolivad oma sisseostudega üha tihedamini online keskkonda. Kuidas kaupmees sellest olukorrast maksimumi saaks võtta ja kasvatada lojaalsete klientide osakaalu, räägib turundusekspert Katre Kaarenperk.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.