E-kaubandus näitab aastast aastasse pidevat kasvu. Tulevik paistab helge ja optimistlik, sest e-kaubanduse kasv jätkub ka 2017. aastal. Seetõttu on oluline teada suundumisi, mis võivad aidata käesolevaks aastaks seada e-kaubandusele uued eesmärgid.
Magento kirjutab enda blogis, millised e-kaubanduse trendid on olulised 2017. aastal:
Mobiil
2017. aastal saab fookus olema mobiilil. Nutitelefonid on inimestele rohkem kättesaadavamad ning võrreldes arvutitega on nad ka odavamad. Samuti võimaldavad tahvelarvutid ja nutitelefonid e-poest oste sooritada käigu pealt. Seetõttu peaksid e-kauplused vaatama raha trende ning muutma mobiilist ostmise võimalikult lihtsaks, et saada sealt kaudu tehtavatest tehingutest võimalikult palju kasu. Lisaks tasub mõelda mobiilis kliendile tervikliku kogemuse pakkumisele.
Sotsiaalmeedia
Veebipoodide omanikud on teadlikud, et kui olulist rolli mängib sotsiaalmeedia kanalid ettevõtte turundusprotsessis. Selle tulemusena tuleb investeerida kvaliteetsesse sisusse, mis tekitab inimestes huvi ning soovi selle e-poe kohta rohkem teada saada. On näha, et paljud ettevõtted suurendavad käesoleval aastal enda eelarvet, et osta maksud sotsiaalmeedia sisu.
Kasuta Analyticut
E-kaubanduses on väga oluline analüüsida ja kasutada saada olevaid andmeid ning statistikat, et mõista kliendi käitumist. Uuri andmeid, mis on seotud toodete ja klientidega. Seda on hea kasutada ennustamaks ostjate käitumist, mis annab võimaluse keskenduda personaalsele müügile. Analüüsis on võimalik kasutada täiustatud algoritme, et tagada iga üksiku ostja unikaalne ja kohandatud kogemus.
Kui üleval pool olevad trendid on hetkel kuumad, siis on ka mõned, mis seda ei ole:
Amazon kinnisideena
Erinevalt varasematest aastatest ei ole Amazon enam oluline kinnisidee ettevõtete jaoks. E-kaupmeestele on olulisem globaalsel turul tegutsemine ning tarne raskuste likvideerimine, kui konkureerimine Amazoniga. Ettevõtted plaanivad investeerida rohkem väljakutsetesse, kui konkureerimisse Amazoni’ga.
Ülespuhutud digitaliseerimine
Uuringud on näidanud, et e-kaupmehed ei näita mingit huvi üles selliste tehnoloogiate vastu nagu AR (augmented reality), VR (virtuaal reality), asjade internet, 3D printimine või 2 tunnine kauba tarne. Seevastu uued tehnoloogiad nagu ennustatav hinnakujundus ja mobiilimaksed on väga oodatud ning kaupmeestel on ka plaanis sinna investeerida.
Kaupluse sisene digitaliseerimine
Viimastel aastatel on müüjad kokku puutunud mitmete digitaalsete lahendustega, kuid need ei ole andnud nii suurepäraseid tulemusi. Kaupmehed on nüüd kasutusele võtnud kliendi halduse tööriistad või mobiilse kassa süsteemi.
Seotud lood
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.