• 20.12.17, 11:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mobiilimaksetele annab tõelise hoo sisse sotsiaalmeedia

Hiina on maailmas liider mobiilimaksete vallas. Küsisime Shanghais tegutseva konsultatsiooniettevõtte KapronAsia juhilt Zennon Kapronilt, mis on Hiina mobiilimaksete buumi põhjus.
Mobiilimaksetele annab tõelise hoo sisse sotsiaalmeedia
Kapron rääkis, et Hiina mobiilimaksete turg on maailma suurim – eelmisel aastal oli selle maht oli 5 triljonit Ameerika dollarit. Mobiilimaksete algseks käivitajaks oli 2011. aastal levima hakanud QR-kood.
"Hiina turg on tänaseks suuresti jagunenud  kahe suure vahel – turgu kontrollivad Alipay ja WeChat Pay. Nende platvormid pakuvad lisaks maksetele ka muid teenuseid: takso tellimist, lennupiletite broneerimist, investeerimistooteid ja kinopileteid," ütles ta.
TULE KUULAMA!
Zennon Kapron esineb 15. veebruaril Tallinnas toimuval Baltikumi E-kaubanduse konverentsil Salme Kultuurikeskuses.
Konverentsil astuvad üles e-kaubanduse edulood Soomest, Eestist, Leedust ja Taanist. Samuti tuleb juttu logistikast, andmekaitsemäärusest ning päeva lõpus selguvad kõige kasutajasõbralikumad e-poed Baltikumis.
Registreeru hetkel kehtiva soodushinnaga SIIN.
WeChat sarnaneb Facebook Messengeriga, kus inimesed omavahel suhtlevad ja infot vahetavad.
Kaproni sõnul on sotsiaalmeedia mobiilimaksete valdkonna teerajajaks WeChat, kes korraldas 2014.a. Hiina uusaasta “punase ümbriku” kampaania. "Hiinas on komme uue aasta puhul kinkida oma lähedastele punast värvi rahaga täidetud ümbrikke. WeChat digitaliseeris selle kombe pakkudes võimalust WeChati platvormi kaudu teha rahaülekandeid. Selleks, et rahaülekannet kätte saada, pidid saajad andma enda pangakaarti andmed. See uusaastakampaania harjutas miljoneid inimesed sotsiaalmeedia maksete võimalusega," selgitas ta. 
E-maksete eksperdi sõnul on WeChatil erinevad teenused omavahel hästi integreeritud – näiteks kui sõbrad soovivad koos reisile minna, siis saavad nad WeChati sees jagada lennupiletite infot ja rakendusest lahkumata ka piletite eest maksta.
Täna on WeChat Pay- l on 50%-ne turuosa Hiina mobiilimaksete turul, mis näitab Kaproni sõnul seda, et sotsiaalmeedial on mobiilimaksete puhul võtmeroll.
"Hiina kogemus näitab seda, et kasutajad hindavad mugavust," ütles Kapron. Lisades, et ühe sotsiaalmeedia rakenduse sees saab teha kõike: sõpradega chattida, infot ja linke vahetada ja makseid sooritada – ja seda kõike rakendusest hetkegi lahkumata.

Seotud lood

Uudised
  • 11.01.18, 10:21
E-kaupmeestel on fookuses kasutajakogemuse parendamine
15. veebruaril toimuva Baltikumi E-kaubanduse aastakonverentsil esinevate e-kaupmeeste peamine fookus on 2018. aastal muuta enda veebipoe kasutajakogemus tunduvalt paremaks ning seeläbi kasvatada käivet kuni 100%.
Uudised
  • 30.01.18, 08:00
Baltikumi e-poodide konkursi tähtaeg on 5. veebruar
Baltic e-commerce Summit ootab e-poode kandideerima kasutajasõbralikkuse auhinnale kuni esmaspäevani, 5. veebruari õhtuni. Osale kindlasti, sest mitteosalemise eest auhindu ei ole.
Uudised
  • 08.02.18, 11:51
Kaardimaksed internetis ja äppides kasvavad hoogsalt
Eelmise aasta Eesti e-kaubanduses üle kahe korra kasvanud kaardimaksete arv näitab, et ostjad eelistavad üha enam mugavaid makselahendusi ning salvestavad e-ostudeks julgemalt oma kaardiandmeid, selgub kodumaise makselahenduste ettevõtte EveryPay värskest analüüsist.
Uudised
  • 16.02.18, 13:57
Baltic E-commerce Summit
15. veebruaril toimub ajalooline Baltikumi e-kaubanduse aastakonverents, kus oli pea 200 osalejat Eestist, Lätist, Leedust, Soomest ja mujalt. Vaata suurt galeriid konverentsipäevast Salme Kultuurikeskuses.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 17:24
Pilvepõhiseid ärijuhtimissüsteemid on paindlikud ja kulusäästlikud
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele