Köitvate tootetutvustuste kirjutamine võib e-kaupmeestel muude tegevuste kõrval jääda tahaplaanile. Koolitaja Marianne Liiv toob välja kolm põhjust, miks tuleb neisse panustada.
E-poe pidajal ei ole vähe muresid – logistika, klienditeenindus, e-poe funktsionaalsus ja disain, tootefotod, kliendi teekond – kui neist vaid mõnda nimetada. Tihti paistab, et selleks ajaks, kui mängu tuleb köitev tootetutvustus, on jaks justkui otsa saanud. Millega muidu seletada selliseid tootetekste nagu „Padi, roheline“ või „See parfüüm keskendub rikkalikele looduslikele koostisosadele“?
Ometi mängib just tootetutvustus väga olulist rolli selles, et kliendi e-poe külastus reaalseks müügiks keerata. Hea tootetekst kõnetab lugejat, toob välja olulised detailid toote kohta ja paneb inimese tegutsema. Annan sulle 3 põhjust, miks tasub oma e-poe tootetekstid üle vaadata ja tõhusamaks timmida.
Esiteks – tootetutvustus müüb. Päriselt ka.
Mitmed uuringud räägivad sellest, et tootetekst on ostu tegemise juures väga oluline faktor. Näiteks viitab enam kui 1000 ostlejat küsitlenud ettevõte, et tootekirjeldus on ostuotsuseni jõudmisel kõige olulisem. Teisel kohal on selle allika alusel teiste klientide hinnangud tootele ning kolmandal kohal hind.
Miks jääb tihti ost ostukorvis pooleli? Üle 1500 vastajaga uuringu tulemused väidavad, et kolmandikul juhtudest on põhjuseks kehv tootetutvustus. Potentsiaalne klient peab ostu tegemiseks ületama oma sisemise vastupanu raha välja käia. Lõpule viimata tehing e-poes on tihti märk sellest, et vastupanu sai võitu. Klienti on vaja veenda – „sa tahad seda asja“, „see muudab su elu paremaks“, „see on õige otsus“. Hea tekst räägib kliendiga ning viitab tema vajadustele ja soovidele. Keegi ei taha ju lihtsalt rohelist patja. Igatsetakse kosutavat ööund ning mugavat ja stiilset magamistuba.
Samuti on vaja, et sisu, mida e-poes ostlejale pakutakse, vastaks olulisematele küsimustele toote ja ostuprotsessi kohta. Lisaks tunde tekitamisele annab hea tootekirjeldus selguse ka toodet puudutavates detailides. Millised on selle mõõdud? Millest see on tehtud? Kuidas see töötab? Millega see kokku sobib? Mida ma sellega teha saan? Kui tekstiga loodud emotsioon tekitab potentsiaalses ostjas huvi, siis selgus detailides hajutab viimased kahtlused.
Teiseks – tootetutvustused tugevdavad kaubamärki ja eristavad sind konkurentidest
Toodete kohta loodud sisul on e-poes määrav roll selles, millise kogemuse klient lõpuks saab. Kas potentsiaalne ostja tajub esimesest hetkest alates, et on sattunud professionaalide juurde? Hästi koostatud tootetutvustused tõstavad veebipoe usaldusväärsust ja tuntust ning aitavad luua sidet su kaubamärgi ja kliendi vahel.
Õigekiri on ka väga oluline, see on samuti märk usaldusväärsusest ja professionaalsusest.
Unikaalse sisuga saad luua e-poele selgelt äratuntava näo ning konkurentidest eristuda. See on lihtne viis endale nime teha ja klientidele hästi meelde jääda. Sellisel juhul tahab klient sinu juurde uuesti tagasi tulla. Viimati nimetatud uuring toob välja, et 87% kõigist vastanutest ütleb, et kordusost e-poest on väga ebatõenäoline, kui tootetutvustused on kehvad.
Kolmandaks – originaalne veebisisu aitab e-poodi paremini üles leida
Google hindab originaalset sisu ning veebispetsialistid väidavad, et copy-paste ajad veebisisu loomises on möödas. Targalt kokku pandud unikaalsed tekstid aitavad klientidel su tooteid paremini üles leida. Teksti kirjutades tuleb alati silmas pidada kahte osapoolt – esmajärjekorras klienti, tema unistusi, soove ja vajadusi, ning kohe järgmisena otsimootori hingeelu. Just see sümbioos toob parima tulemuse.
Kui klient on su veebilehele kohale jõudnud, on pool tööd alles ees – ta tuleb ta panna tegutsema ning seda aitab teha targalt kirjutatud tootetutvustus.
Toimumisaeg: 22. august
Koolitaja: Marianne Liiv
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.