• 28.01.15, 16:31
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jaekettide soovitused väiketootjatele

Jaekettide esindajad käisid Põllumajandusministeeriumis kohtumas minister Ivari Padariga, kus arutati, kuidas väiketootjad saaksid teha edukamat koostööd jaekettidega.
ETK ostudirektor Taavi Kontsoni sõnul võiksid liidud ja ministeerium aidata väiketootjaid turustamise ja turundamisega. „Näiteks Epiko piima projekt on väga hea, kuid sõnum jääb nõrgaks ning ei jõua tarbijani,“ tõi Kontson näite.
„Kuna väiketootjatel on mahud väikesed ja tarnekindlus kõikuv, siis selle probleemi aitaks lahendada, kui nad konsolideeriks enda mahud, et pakkuda stabiilsemat tarnekindlust,“ rääkis ABC Supermarketsi juhatuse liige Andrus Põld. Ta lisas, et siin võiks abi olla katusorganisatsioonist, kes väiketootmised kokku viiks.
Põld ütles ka seda, et turul on hind oluline ja reeglina kipub see nii olema, et kohalikud analoogtooted on kallimad, kuid kvaliteetsemad ja meie maitse-eelistustele vastavad. „Kuid siiski eelistab väga suur osa tarbijatest odavamat välismaist toodet,“ selgitas Põld.
Selveri ostudirektor Katrin Riisalu on kindlal seisukohal, et Eesti tootjad peavad suutma tagada kaupade saadavuse kauplustes ning hoidma oma toodete kvaliteedi stabiilsena. „Kuna meie oleme vahetu kontakt kliendi ja tootja vahel, siis toote lõppemise ja ebastabiilse kvaliteedi korral vastutab kliendi ees ikkagi kauplus, kuigi probleem võib olla tootjapoolne,“ rääkis Riisalu.
Riisalu ootab tootjatelt rohkem tarbija teadvustamist, rohkem reklaami, degusteerimisi, eriti juhul kui väiketootja tooted on kallimad. „Mõne toote puhul võiks pakendile lisada retseptisoovituse, mis tekitab tarbijas idee, kuidas seda toodet kasutada. Samuti võiks teha koostööd mõne teise tootjaga ja pakkuda juurde teist kodumaist toodet, näiteks praejuust koos moosiga vms ja teha ühiskampaaniaid ka degusteerimiste puhul, “ tõi Riisalu näiteid, kuidas väiketootja enda toodet tarbijale võiks tutvustada.  Lisaks soovitab Riisalu osaleda uutel toodetel kampaaniates, sest tarbija ostab sageli kampaaniatest uusi tooteid proovimiseks ja meeldivuse korral tarbib seda ka edaspidi.
Rimi Eesti Food ostudirektor Margus Amor soovitab tootjal olla kursis jaeketi turundus- ja lansseerimisplaanidega, sest sedasi on võimalik saavutada müügiedu. „Mida varem on jaeketil olemas info uue toote valmimise kohta või tootja turundusplaanide kohta, seda suurem on võimalus leida ühisosa,“ selgitas Amor. Ta lisas, et mida selgemad on toote müügilevõtmise argumendid, seda suurem on võimalus, et uut toodet ei hinnata ainult hinnapositsioonist lähtuvalt.
Prisma Peremarketi koostöö aluseks on partnerlus, pikaajalisus ja stabiilsus. „Samas pakkumise tegemisel on oluline arvestada, et koostööpartner tagab oma toodete saadavuse, stabiilse kvaliteedi ja konkurentsivõimelise hinna,“ loetles Prisma Peremarketi ostujuht Tiia Karu. Ka tema oli nõus, et väiketootjad peavad mõtlema turunduse ja reklaami võimaluste peale, sest vastasel juhul ei leia kliendid tooteid riiulitelt üles.
Maxima Eesti brändi- ja kommunikatsiooniosakonna direktori Ty Lehtmäe soovitab väiketootjatel teha julgemalt koostööd teiste tootjatega. „Kui põllumajandussaaduste tootjad ühiselt seljad kokku paneksid ja sedasi ka oma tooteid suurele jaeketile pakuvad, on kõik võitjad – nii iga üksik tootja, tarbija kui ka kauplus, kes suudab kliendile pakkuda võimalikult laia valikut kodumaiseid tooteid,“ ütles Lehtmäe.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 18:32
Jaekaubanduse järgmine arenguhüpe ‒ tulevik on kassavabade poodide päralt
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele