Eesti e-kaupmehed on juba täna globaalses konkurentsis ja seetõttu peavad nad ka pakkuma maailmatasemel klienditeenindust, kirjutab Best Marketing International juht Hando Sinisalu.
Plahvatuslikult kasvav e-kaubandus on oma olemuselt piirideülene. See on meie jaoks ühtaegu nii oht kui võimalus. Ühest küljest saame kogu maailmale müüa, teisalt aga saavad meie inimesed ka kogu maailmast osta. Piltlikult öeldes: Apollo raamatupoe konkurendiks pole mitte Rahva Raamat, vaid ka amazon.com
Märtsis toimuval Eesti suurimal turunduskonverentsil Password 2015 esineb Belgia ekspert Steven van Belleghem.
Belleghem kirjeldab oma raamatus „When Digital Becomes Human“ mitme aasta tagust kogemust amazon.com-iga. See juhtus veel ajal kui e-kaubandus oli alles uus ja tundmatu maa.
Autor tellis Amazonist terve portsu äriraamatuid, kuid kui kaup saabus, selgus, et pakis oli kolm raamatut vahetusse läinud. Amazoni klienditeenindus lubas koheselt õiged raamatud teele panna ja palus valed raamatud lihtsalt „kingitusena“ alles jätta. Ei mingit lisakulu ega ei mingit tagastamisega seotud ebamugavust.
Ehk siis amazon.com klienditeenindus oli algusest peale üle ehitatud niimoodi, et võtta ära e-kaubandusega seotud hirmud: hirmu praakkauba tagastamise osas.
Kuna e-kaubandus on oma olemuselt globaalne äri ja Eesti e-poed juba täna globaalses konkurentsis, siis peame mängima samade mängureeglite järgi. Belleghemi sõnul on edukad kaupmehed need, kes suudavad nii tavalises kaupluses kui e-poes pakkuda ühesugust kliendikogemust.
Mitte nii, nagu soovitas mulle hiljuti üks fototehnika kaupmees: „Otske see kaamera e-poest, sest siis saate 14 päeva jooksul ümber vahetada. Tavalisest kauplusest ostes ümbervahetamise võimalus puudub“.
Järeldus: Eesti e-poed on juba täna globaalses konkurentsis ja peavad ellujäämiseks pakkuma maailmatasemel klienditeenindust (ja loomulikult suutma ka amazon.com-iga võrdsel tasemel turundada).
Loe Best-Marketingist , millised on Hando Sinisalu teised järeldused, et turundus tõstab tööviljakust. Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.