• ST
  • 25.09.16, 13:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Itella SmartPOST on turuliider XS pakkide saatmisel

2015. aastal lisas Itella SmartPOST pakiautomaatidele XS-moodulid ning tänaseks saadetakse nende kaudu 50% kogu ettevõtte pakimahust. See tähendab klientidele rahalist kokkuhoidu pisipakkide ja maksikirjade saatmisel ning sellega on ettevõte tõusnud nendega turu- ja hinnaliidriks.
Itella SmartPOST OÜ müügi- ja turundusjuhi Alice Vergi sõnul on XS suuruste pakkide maht 50% nende kogu pakimahust.
  • Itella SmartPOST OÜ müügi- ja turundusjuhi Alice Vergi sõnul on XS suuruste pakkide maht 50% nende kogu pakimahust. Foto: Toomas Volmer
Itella SmartPOST OÜ müügi- ja turundusjuhi Alice Vergi sõnul on ettevõtte lähiaastate eesmärk suurendada oma turuosa Eesti pakiautomaatide teenuse turul. „Samuti soovime laiendada pakutavate teenuste portfelli ning olla jätkuvalt kvaliteetse ning usaldusväärse teenuse pakkuja nii äri- kui erakliendile. Meie eesmärk on olla pakiteenuse kasutaja esimene valik.“
Kiirus on kullerpostiteenuse juures juba standard ning Itella SmartPOST suudab mandri-Eestis pakkuda järgmise päeva tarnet sõltumata nädalapäevast ning klienditeenindust seitse päeva nädalas. Kaubanduskeskuste sisepindadel asuvad pakiautomaadid kaitsevad saadetisi ilmastiku võimalike mõjude eest. Külmale, kuumale või niiskusele eriti tundlikud on näiteks ilu- ja tervisetooted, elektroonika, fotokaubad, toiduained ja –lisandid.
Soovides pakkuda linnade ja suuremate asulate kõrval ka kaugematesse piirkondadesse mugavat pakkide kättesaamisvõimalust, käivitas SmartPOST eraldi Itella SmartKULLER teenuse, mis on e-kaupmeestele lisavõimalus uusi kliente ka väljaspool suuri keskusi kõnetada.
E-kaubanduse globaalset olemust arvestades on oluline, et SmartPOSTi automaadid katavad lisaks Eestile ka kogu Soomet, mis võimaldab pakkuda kiiret tarnet Eestist Soome ning vastupidi. Täna postitatud pakk on juba homme Helsingi piirkonna pakiautomaadis ning ülejäänud Soome pakiautomaatidesse ja postkontoritesse jõuavad pakid 2-3 tööpäeva jooksul. See võimaldab Itellal olla järjest rohkematele e-kaupmeestele ka hüppelauaks Soome turule sisenemisel.
  • Foto: Toomas Volmer
Konkurents tõstab tarbijate teadlikkust ja teenuse mitmekülgsust
„Kuigi konkurents pakiautomaaditurul on juba praegu üsna tihe, lisandub e-kaubanduse üldise kasvuga paralleelselt ka uusi tegijaid,“ tõdeb Vergi, lisades, et konkurents annab võimaluse turuosalistele oma teenuseid arendada ning kliendi teadlikkust teenusest tõsta. Kas ja kui palju selle ala tegijaid turule mahub, oleneb uute tegijate teenuse kontseptsioonist ja sellest, kellele konkreetselt oma toode suunatakse.
„Konkurentsis püsimiseks käib ka pidev töö selle osas, mis puudutab pakkide liikumise kiirust ja sama päeva tarnet. Samuti tuleb jälgida pidevalt oma valdkonna tehnika arengut, mis liigub jõuliselt droonide ja pakirobotite suunas. Ehkki tehnoloogia areng ning selle arengu kiirus on ettearvamatud, on kõige olulisem kliendi mugavus pakkide kättesaamisel just neile sobival ajal ja kohas,“ räägib ta. „Kui jõuame nii kaugele, et sedasorti tehnoloogilised lahendused võiksid hakata end ka ära tasuma ning on end tõestanud turvalistena, siis liigume nendega kindlasti kaasa.“
Alates 2015. aasta juulist lisandusid kõikidele Itella SmartPOSTi pakiautomaatidele kasutamiseks XS-suuruses kapid. Uuenduse eesmärk oli olemasoleva võrgustikuga pakimahte kasvatada ning pakkuda hinnalt turu soodsaimat võimalust pisipakkide saatmiseks. Pakiautomaatidele uute XS-moodulite lisamise mõju pakimahtudele ei lasknud end kaua oodata. Kui algse analüüsi järgi oli XS mõõdus pakke kogu pakimahust 27%, siis nüüdseks läheneb see juba 50%-ni. Lisaks tähendab Itella SmartPOSTi uuendus rahalist kokkuhoidu pisipakkide ja maksikirjade saatmisel era- ja äriklientidele. Tegelikkuses tähendas see samm, et lisaks kvaliteedile ollakse turu liider nüüd ka hinna osas.
Vergi sõnul nähakse nende ettevõttes palju vaeva, et hind ei läheks klientide jaoks kõrgeks, aga säiliks soovitud kvaliteet ja turvalisus. Teenuste hinnastamisel lähtutakse sellest, millist väärtust suudetakse kliendile pakkuda.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.11.24, 20:06
Prisma võitleb säästliku töörõivateenuse abil tekstiilijäätmetega
Prisma on arvukate eestimaalaste seas tuntud kui kauplustekett, kust saab ühe külastuse käigus soovi korral lisaks õhtusöögile ka näiteks jalgratta, kohvimasina ja kvaliteetkirjandust öökapile. Kuid rahvusvahelise kaubandusettevõtte enam kui 700 töötajaga Eesti meeskond teeb igapäevaselt pingutusi ka selleks, et lisaks poekülastajatele saaks kergemalt hingata ka planeet Maa.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele