Põldma Kaubanduse omanik Heinar Põldma rääkis Äriplaani konverentsil, et eelmisel aastal olid nad suures kriisis suurepäraste töötajate leidmisel.
- Põldma Kaubanduse omanik Heinar Põldma vastu võtmas Jaekaubanduse TOPi autasu 2014 aasta Kaubanduse Aastakongressil Foto: Raul Mee
„Meil oli tarvis leida 70 inimest. Meie klienditeenindajad on kõik üliõpilased või koolilõpetajad, kes alles otsivad tööd.“ Põldma ütles, et tekkis tõeline kriis, kust leida töötajaid. Ta rääkis, et nad lõid uue süsteemi, kus värbasid kogemusteta inimesi ning kasvatasid nendest ettevõtte kultuuriga inimesed.
Põldma Kaubanduse kultuuri osa on ka see, et nende jae- ja hulgimüügijuhid kasvavad klienditeenindajatest. „Täna seda kriisi enam ei ole. Inimesed on head tööd teinud ning üheks nipiks oli ka kindlasti see, et panime värbajatele boonuse. Iga suurepärase töötaja leidmise eest saavad nad 40 eurot palgalisa,“ ütles Põldma.
Kaubanduse trendid
E-kaubanduse kasv – Amazon, Alibaba, Zalando
70% USA e-kaupluse külastajatest kasutab nutitelefoni, Eestis 33%
Vaba aja ja tervisliku eluviisiga seotud tooted ja teenuste kasvav turg ning müügitõus
Bränditoodete edukas müük allahindlusperioodil
Väga raske on tulla rahvusvahelisele jaeturule uutele rõivabrändidele
Külastavuse vähenemine 10-20% 1,5 aasta jooksul
Jaekaubanduse töötajate palgakasv Eestis viimastel aastatel 6-10%
Turuliidriteks saavad väga soodsate hindadega ketid nagu H&M, Primart, SportsDirect.
Põldma Kaubanduse omanik ütles, et ilma suurepäraste töötajateta ei saa viia ellu ka unistusi. „Aasta aega otsisime enda kaubamärgi juurde inimest. Pool aastat pärast seda oli meie esimene kollektsioon valmis ning edukalt lansseeritud.“
Põldma pani konverentsi kuulajatele ka südamele, et planeeritav kaubanduskeskuste arendused ei pruugi olla mõistlik. „Kõik jaekaubanduse vallast on meile tulnud Ameerikast – internet, kaubanduskeskused, ketikaubandus ja palju muud. Seal ei ole viimase 9 aastaga ehitatud ühtegi kinnist kaubanduskeskust. Lisaks plaanitakse lähima 3 aasta jooksul sulgeda 24. Need on märgid, mis paneksid mõtlema iga investori pea.“ Põldma lisas, et kui see tõesti nii juhtub, siis on paratamatu, et kaubanduse käive langeb ning ma pean sellega arvestama, kui enda äriplaani teen.
„Lähiajal plaanime investeerida kahte valdkonda: valmistuda eelolevaks võimalikuks kriistiks ning investeerida kasvavatesse turgudesse ja trendidesse.“ Heinar Põldma selgitas, et nad plaanivad laieneda denimdream.com’iga Euroopa turule ning proovivad discounter tüüpi kaubamärgi toodete müümist.
Käesolevaks aastaks ennustab Põldma ettevõtte käibekasvuks 15% ning tuleval aastal 10%.