Wisemile tõi turule pea pool aastat tagasi tasuta sõidujagamise rakenduse, mis ühendab autojuhid sama teekonda sõita soovivate reisijatega. Nüüd loob ettevõtte ka transpordi platvormi interneti toidupoodidele.
Idufirma tegevjuht Arti Kütt näeb, et e-poest tellitud toidukotid saavad klientidele kätte toimetada just need samad igapäevaselt töö ja kodukoha vahet liiklevad inimesed. Eraisikust autojuhid teevad seda kordades odavamalt ja kiiremini kui kullerettevõtted, kuna Wisemile autojuhid ei pea tegema spetsiaalset lisasõitu, vaid nad toimetavad toidukotid otse oma naabruses elavatele inimestele.
Küti sõnul suurendab see ka toidukaupluste veopiirkondi. „Hetkel on toidukauplustega läbirääkimised pooleli, kuid plaan on alustada teenuse osutamist juba kevadel,“ kinnitas Kütt.
Selveri e-kaubanduse juht Gunnar Obolenski sõnu on nad tõepoolest pidanud koostööläbirääkimisi sõidujagamis teenust pakkuva idufirmaga, kuid otsese koostööni on veel väga pikk maa minna.
„Toidukauba veoks tuleb saada nõusolek veterinaar- ja toiduametilt. Väidetavalt mõned iduettevõtted on saanud loa jahutatud toodete transportimiseks, kuid mitte sügavkülma toodete veoks,“ rääkis Obolenski.
Ta lisas, et nende jaoks on väga oluline kauba stabiilne ja kvaliteetne transport alates kauplusest kuni kliendi ukseni ning seda pakub neil spetsialiseerunud ettevõtte teenuse kasutamine. „Ära ei tohi unustada ka järelteeninduse sujuvat korraldamist, mis on eriti oluline siis, kui kliendil esineb näiteks kaupa vastu võttes pretensioon või toimub kauba tagastus, samuti vanusetuvastust nõudvate toodete üleandmise korraldus,“ rääkis Obolenski, kui oluline on stabiilne ning kvaliteetne transpordipartner.
Obolenski sõnul peaksid nad tavaautode kasutamisel seadma klientidele mitmeid piiranguid, mis vähendaksid kindlasti teenuse väärtust ja kvaliteeti. Esiteks peaksid sortimendist välja jääma sügavkülmutatud ja suuremõõtmelised tooted. Teiseks, suure tõenäosusega üle paari tellimuse ühe auto pakiruumi ei mahu. „Väikeste (1 kott) tellimuste osakaal on e-toidupoes paraku marginaalne ja nädala ostukorvi jagu toodete (keskmiselt 3-4 kotti) paigutamine pikniku-külmakastidesse on päris keeruline,“ ütles Selveri e-kaubanduse juht. Lisaks on tema sõnul sõidujagamise teenuse saadavus piirkonniti kaootiline ja see annaks efekti pigem kullerite teeninduspiirkonnast välja jäävate kaugemate asukohtade puhul. „Kokkuvõttes ei soovi ma väita, et sellel teenusel turgu ei oleks, kuid ilmselgelt tuleb enne seda suurele hulgale küsimustele/tegevustele lahendused leida, et teenus oleks kvaliteetne ja jätkusuutlik.“
Wisemile’i transpordi platvormi saab kasutada ka muudest internetipoodidest ning oksjoni keskkondades soetatud kaupade transpordiks. Wisemile visiooniks on luua ühtne, terviklik ning hästi toimiv transpordi võrgustik, mis aitab säästa olulisel määral inimeste kulutusi transpordile. Küti sõnul on sõidujagamisel suurem sotsiaalmajanduslik ning ökoloogiline efekt, kuna sõidujagamine aitab vähendada kõrgest liikluskoormusest tulenevaid ummikuid ning kasvuhoonegaaside emissiooni.
Wisemile osaleb ka antud sõidujagamise ning interneti toidupoodide transpordi platvormi ideega ajujahi konkursil ning on jõudnud top 30 hulka. Võistlus on käimas ning käesoleva aasta võitja selgitatakse välja kevadel.
Seotud lood
Hiljuti toidukaupade kategoorias kõige kasutajasõbralikumaks e-poeks valitud Selveri veebipoest saavad nüüd lisaks Tallinna ja selle lähiümbruse elanikele kaupu mugavalt koju või kontorisse tellida ka Keila, Saue ja Jüri tarbijad. Samuti on kasvanud e-Selveris müügil olevate toodete hulk 14 000 nimetuseni. Lisaks on võimalik internetist ettetellitud kaubale Järve ja Pirita Selverisse ka ise järele tulla.
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.