Circle K Eesti AS, kes omab ja opereerib Statoili teenindusjaamu, ostab Premium 7 kaubamärki kandvad 11 teenindus- ja 12 automaatjaama, misjärel hakkab Statoil kliente teenindama kokku 77 müügikohas kõikjal üle Eesti.
- Cicle K Eesti peadirektor Kai Realo, Sevenoil EST juhataja Mati Luik ja Cicle K Eesti finantsdirektor Paavo Siimann. Foto: Andres Haabu
Tehingu lõpule viimine eeldab Konkurentsiameti heakskiitu ning lepingus kokkulepitud eeltingimuste täitmist. Tehingu lõpule viimine leiab aset eeldatavasti Couche-Tardi majandusaasta II kvartalis.
“Statoil on pikalt oodanud ja otsinud võimalust jaamade võrgu laiendamiseks ning loodetavasti juba lähiajal, peale konkurentsiametilt loa saamist, on meil võimalus avada 23 uut müügikohta üle Eesti,” märkis Circle K Eesti ASi peadirektor Kai Realo. Lisades, et tegemist on nende jaoks suurima investeeringuga viimase 20 aasta jooksul.
“Oleme väga rahul lisanduvate jaamade asukohtadega, mis täiendavad Statoili müügivõrku ning samuti ka hoonete ja rajatiste seisundiga, mis võimaldab Statoili ja hiljem Circle K kontseptsiooni elluviimist ilma liigsete ümberehitusteta,” täheldas Realo.
Realo lisas, et jaamade võrgustiku laiendamist planeeriti pikalt ning konkurentide jaamad paigutati kõik kaardile, et otsustada, milline võrgustik sobib Circle K-le kõige paremini. Realo sõnul sobis Premium 7 tanklakett kõige rohkem, kuna nende teenindusjaamad sobisid ettevõtte kontseptsiooniga kõige paremini ning nende muutmine Statoili teenindusjaamadeks on ka kõige kergem teostada „Mõtlesime ka Lukoili ostu, kuid nende mugavuspoed olid pindalalt meie jaoks liiga väikesed,“ ütles Realo.
„Praegu on pooled Statoili teenindusjaamad Tallinnas ning meil oli kindel soov enda tegevust laiendada mujal Eestis,“ rääkis Realo. Lisades, et ostetava teenindusjaamade võrguga saadakse hea katvus Lõuna-Eestis, Ida-Virumaal ning Via Baltical.
“Statoil on olnud mootorikütuste ja mugavuspoodide valdkonnas aastaid turuliidriks ning seda just strateegiliselt hästi valitud teenindusjaamade asukohtade tõttu. Viimastel aastatel oleme aktiivselt investeerinud oma olemasolevate jaamade kaasajastamisesse ja uute kontseptsioonide turule toomisesse,“ lausus Realo. Lisades, et nüüd avaneb neil võimalus oma müügivõrku oluliselt laiendada ning seeläbi pakkuda klientide poolt kõrgelt hinnatud kvaliteetseid tooteid ja teenuseid ka neis piirkondades, kuhu Statoili võrk seni ei ulatunud.
Premium 7 tanklaketti opereeriva Sevenoil EST OÜ juhataja Mati Luige sõnul viis jaamade müügini 2015. aastal alustatud nn „sale and leaseback“ mudeli katsetamine. “Kaalusime eelmisel aastal oma kinnistute müüki, et siis ise jätkata vaid teenuste pakkumisega, kuid erinevaid pakkumisi ja mõtteid kaaludes jõudsime tänasele lahendusele, mis on parim kõikidele osapooltele ja klientidele. Olemasolevast 31 jaamast jäävad 8 jaama endiselt Premium 7 kaubamärki kandma ning on avatud klientidele,” lausus Luik.
Kui Premium 7 otsis investorit, siis Circle K soov oli siiski omada teenindusjaamu ning siis tehtigi möödunud aasta september-oktoober pakkumine osade teenindusjaamade ostuks. „Otsustasime kõiki teenindusjaamu mitte osta, sest neid ei ole mõtet peale tehingu jõustumist kohe kinni panna. Tegemist on toimivate teenindusjaamadega, kuid meil puudus nende piirkondade vastu huvi,“ ütles Realo.
Tehingu raames ostetakse varad ning teenindusjaamad võetakse üle koos töötajate ning kehtivate ärikliendilepingutega.
Ostu-müügitehingut nõustasid juriidilised bürood Cobalt, Lextal ja Moor & Silm.
Osapooled on otsustanud tehingu hinda mitte avalikustada.
Hiljemalt aasta lõpuks plaanitakse ostetavad teenindusjaamad viia Statoili nime alla ning 2017. aastast Circle K nime alla.
Circle K Eesti AS (endise nimega Statoil Fuel & Retail Eesti AS) omab ja opereerib Eestis 46 täisteenindus- ja seitset Statoil 1-2-3 automaatjaama ning üht mugavuspoodi. Ettevõttes töötab ligi 560 inimest, neist pisut enam kui 500 teenindusjaamades.
Circle K Eesti AS kuulub Kanada päritolu rahvusvahelisse kontserni Alimentation Couche-Tard, mis annab tööd 100 000 inimesele ning kelle kaubamärgi Circle K all tegutseb Põhja-Ameerikas, Euroopas ja Aasias üle 12 000 mugavuspoe ja teenindusjaama. Circle K Eesti AS jaemüügitulu 2013/2014 majandusaastal oli 215 miljoni eurot.
2004. aastal asutatud Eesti kapitalil põhinev Sevenoil EST OÜ kaupleb üle Eesti 31 Premium 7 kaubamärgi all tegutsevas jaamas, ettevõte annab tööd 170 inimesele. Sevenoil EST OÜ müügitulu ulatus 2014. aastal ligi 60 miljoni euroni.
Seotud lood
Kuidas algas Statoili muutumine Circle K’ks? Kuidas kaubamärgi muutust ette valmistati? Kuidas muudatus ellu viiakse? Kui palju see maksab? Mis on järgmised muudatused, mis ellu viiakse? Kuidas on korraldatud iga jaama avamispidustused? Milline on Circle K bränd?
Statoili teenindusjaamad võtavad uue, ühe maailma suurima mugavuspoodide ja teenindusjaamade keti Circle K kaubamärgi kasutusele suve jooksul kõikjal Eestis. Muutub vaid kaubamärk ning tooted, teenused ja inimesed jäävad samaks.
Statoili kaubamärgi all teenindusjaamasid opereeriv Circle K Eesti AS-i 2015/2016 majandusaasta kaupade ja teenuste jaemüügi müügitulu oli 207,4 miljonit eurot ning ärikasum 12,5 miljonit eurot, kasvades aastaga neljandiku.
Circle K Eesti AS, kes omab ja opereerib Statoili teenindusjaamu, sai Konkurentsiameti heakskiidu ning viib Premium 7 kaubamärki kandva 23 teenindus- ja automaatjaama ostutehingu lõpule sellel sügisel. Tehingu jõustumisel hakkab Statoil kliente teenindama kokku 77 müügikohas kõikjal üle Eesti.
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.