• 10.01.17, 11:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

E-kauplustel on surve pakkuda sama päeva paki saatmise teenust

Kuidas on e-kauplustel organiseeritud pakkide saatmine ning kui tihti nad räägivad veofirmaga läbi lepingutingimused. Kullerfirma DPD Eesti jagab soovitusi, kuidas hoida paki saatmise pealt raha kokku.
Baltika e-kaubanduse juht Külli Koort ütles, et e-kauplustel on üha suurem surve pakkuda sama päeva paki saatmise teenust
  • Baltika e-kaubanduse juht Külli Koort ütles, et e-kauplustel on üha suurem surve pakkuda sama päeva paki saatmise teenust Foto: erakogu
TULE KUULAMA!
Baltika e-kaubanduse juht Külli Koort, On24.ee nõukogu liige Peep Kuld, Selveri e-kaubanduse juht Gunnar Obolenski ja Tradehouse'i arendusjuht Kristjan Lorentson esinevad 31. jaanuaril toimuval E-kaubanduse konverentsil "Kuidas panna klient e-poest rohkem ostma?"
Konverentsi veslusringis arutatakse selle üle, kuidas kasvatada conversionit, mida teha hüljatud ostukorvidega, kuidas e-poodi promoda ning milline on e-poe mainekujundus.
Lisaks kuulutatakse välja kõige kasutajasõbralikum e-pood. Vaata, kes kandideerivad. 
Tutvu konverentsi kavaga SIIN ja registreeru soodushinnaga 169 eurot (km-ga 202,80) SIIN.
 
„Andmorefashion.com-s on Eesti klientidel võimalik valida mitme erineva tarnemeetodi vahel. Seega, saadame pakid vastavalt kliendi poolt valitud meetodile, kas Click&Collect teenuse kaudu, kulleri abil, pakiautomaati, pickup punkti või standardpakina,“ rääkis Baltika e-kaubanduse juht Külli Koort. Tema sõnul on kõige populaarsemad tarnemeetodid kindlasti pakiautomaadid ning Click&Collect teenus, kus kliendil on võimalus pakile järele tulla valitud Baltika kauplusesse.
Koort selgitas, et kui kliendil on makse e-poes õnnestunud, siis liigub tellimuse info koheselt nende lattu. „Kui kõik tooted on leitavad kesklaost, siis suudame hommikupoolse tellimuse saata teele juba õhtul,“ ütles ta. Lisades, et suuremate allahindlusperioodidel võib mõningate pakkide komplekteerimine võtta ka kolm tööpäeva. Kuid nende rusikareegel on see, et nad püüavad maksimaalselt kahe tööpäevaga hakkama saada.
E-kauplustel on üha suurem surve sama päeva teenusele ning siinkohal püüab Baltika ka oma protsesse vastavalt ümber kujundada.
On24.ee veebipoe logistika tarkvaras on kõigi müügis olevate kaupade kohta info, kus need asuvad, millal saab välja saata peale tellimuse saamist jms. „Pärast kliendilt tellimuse saamist paneb süsteem paika, kuidas pakid klientidele laiali saadetakse,“ ütles ON24.ee nõukogu liige Peep Kuld. Ta selgitas, et see kui kiiresti nende juurest pakk kliendi poole teele läheb sõltub eelkõige sellest, kas kaup on nende või koostööpartneri laos olemas või hakatakse seda hoopis tootma. „Kui kaup on meie laos olemas, siis see läheb välja järgmisel tööpäeval pärast tellimuse saamist.“
Ilukaubamaja Tradehouse arendusjuht Kristjan Lorentson rääkis, et nende müügilubadus kliendile on hetkel, et täna kuni 12.00 tehtud tellimused homme kätte. „Reaalselt jõuavad pakid isegi kiiremini kohale ning hetkel tegelema ka kiirteenuse pakkumise ettevalmistamisega,“ ütles Lorentson ning lisas, et sellisel juhul pakuksid nad tasulise lisateenuse võimalust alguses Tallinnas, hiljem Eesti suuremates linnades, kus kliendil on võimalik kaup kulleriga kätte saada ühe kuni nelja tunni jooksul.
„E-toidupoe puhul on üheks saadetiseks keskmiselt neli kuni kuus poekotitäis kaupa. Toidukaup, kodukeemia, vanusetuvastusega- ja sügavkülma tooted pakitakse kõik eraldi kottidesse,“ rääkis Selveri e-kaubanduse juht Gunnar Obolenski. Ta täpsustas, et kõik kotid on omakorda pandud spetsiaalsetesse, suletavatesse plastikkastidesse, et kaitsta transpordi käigus võimaliku muljumise eest ja hoida temperatuuri stabiilsena. Seejärel tuleb kuller Selveris komplekteeritud tellimustele jahutuse ja sügavkülmikuga varustatud kaubikuga järele kolm korda päevas, et tellimused otse klientide koju/kontorisse toimetada.
Selveril on kullerteenust ostutavate partneritega eelnevalt kokku lepitud teeninduspiirkonnad, tarneaknad ja mahud. „Planeerimine käibki põhiliselt ajavahemike ja mahtude baasil,“ ütles Obolenski.
„Kliendid saavad e-poest kaupa tellida 2 tunni ajavahemike kaupa. Kui soovitud ajavahemiku tellimise hetkel juba hõivatud ei ole, saab kõige kiiremini kauba kätte 4 tundi peale tellimist,“ selgitas Obolenski ning lisas, et kuna huvi teenuse vastu on ülisuur, siis hommikused ja õhtused ajaaknad täituvad küllaltki kiiresti. Selveris alustatakse tellimuste komplekteerimist reeglina 4 tundi enne kauba väljastamist. Kaupa on võimalik ette tellida maksimaalselt 7 päeva ja kulleril kulub sõltuvalt piirkonnast ja tellimuste arvust kaup kohale toimetada kuni kahe tunni jooksul peale kauba peale võtmist.
Toodete pakendamisel arvesta tootega
Kuidas hoida kokku pakkide veo pealt ning vältida raiskamist?
Kokkuhoiuks ja raiskamise vältimiseks on erinevaid mooduseid ning ka DPD panustab sellesse igapäevaselt. Otsene rahaline kokkuhoid tuleb kindlasti näiteks sobiva suurusega ja pakisisu kaitsva pakendi valimisel. Näiteks kauba jaoks liiga suure pakendi valimisel võib transpordikulu olla suurem ning ebapiisavalt pakendatud saadetise puhul võib kaup kahjustatud saada.
Väga oluline kulude kokkuhoiul on ka õigesti valitud teenus. Kuluefektiivseima ja sobivama teenuse valikul tuleb veopartneril võimalikult täpselt sisendit anda oma vajadustest ja äri eripäradest. Vaid koostöös sünnivad parimad lahendused.
Selleks, et aidata nii e-kauplejal kui ka lõpptarbijal kulusid kokku hoida ja minimeerida raiskamise võimalust, teeme igapäevaselt ka meie tööd. Kuna kullerteenuse hind sõltub ka õnnestunud või ebaõnnestunud toimetuskatsetest, siis saadame kaubasaajale hommikul teavituse saabuvast pakist tunnise ajatäpsusega. Juhul, kui pakutud aeg ja koht ei ole sobilik, saab klient vaid paari nupu vajutusega muuta toimetuse aega või aadressi meie kliendiportaalis. Alternatiiviks on ka paki suunamine pakiautomaati või –poodi. Niimoodi väldime tühisõite ning hoiame kokku nii ka e-kaupleja kui enda kulusid ja aega.
DPD Eesti e-kaubanduse ärisuuna juht Margot Posti
Toodete pakendamisel arvestab Baltika alati toote suurusega. „Vastavalt suurusele ja toote omadustele, kasutame erisuuruses karpe ning paberkotti. Kuna riided on üldjuhul küllaltki õhulised ja kerged, siis on neid mõnevõrra kergem ka pakendada,“ ütles Koort.
Tradehous’il on pakendamiseks valida kuue erineva suuruse pappkasti vahel, mis on eelnevalt trükitud ja tellitud. „Pakkija valib vastavalt tellimusele kasti suuruse, fikseerib kauba pabermaterjali ja kilepatjadega,“ selgitas Lorentson.
Logistikapartneritega on pikaajalised kokkulepped
„Hetkel on meil leping kõigi Eesti suuremate logistikateenuste pakkujatega ning eesmärk on pakkuda igale kliendile vastavalt tema eelistustele sobivat logistikateenust,“ sõnas Lorentson.
Baltikal on samuti logistikapartneritega pikemaajalised kokkulepped, mida nad siis ka vastavalt vajadustele korrigeerivad. „Olenevalt partnerist, asume läbirääkimistele kuskil korra aastas ikka,“ sõnas Koort.
Selveri e-poest tellitud tooted viib kohale Omniva, sest ühtegi teist analoogset teenusepakkujat kahe aasta jooksul pole lisandunud. „Läbirääkimisi on peetud enamus tuntud transpordifirmadega, kuid senini ei ole suudetud konkurentsivõimelisemat hinda/teenust keegi pakkuda,“ rääkis Obolenski. Tema sõnul areneb e-toidupoodide valdkond kiiresti ja kindlasti on lähitulevikus oodata senisest mitmekesisemaid/uusi logistilisi lahendusi toidukottide klientideni toimetamiseks.
DPD Eesti e-kaubanduse ärisuuna juhi Margot Posti sõnul räägitakse reeglina hinnad läbi aastapõhiselt. „Hinnatingimusi mõjutavad eelkõige kaubamaht, -profiil näiteks pakendamine, kaal, mõõdud ning sihtkoha piirkond.“

Seotud lood

Uudised
  • 29.11.17, 13:15
E-Selver soovib kaubad kliendini toimetada mõne tunniga
Täna on e-Selveri tellimuste kullervedude maht kasvanud nii suureks, et kõikidele klientidele ei õnnestu samal päeval kauba tarnet tagada. E-Selveri juhi Gunnar Obolenski sõnul tegeletakse praegu ettevalmistustega, et esialgu kõik kliendid tellimuse esitamise päeval ära teenindada ja edaspidi jõuaks kuller kaubaga kliendini juba mõne tunniga.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele