Kütusemüüja Jetoil loodud esimese Eestis e-kütuse portaal võimaldab klientidel läbi interneti jälgida kütusehindu ja nende muutuseid oma tarbimiskohas ning teha tellimusi senisest oluliselt kiiremini. Lisaks võttis ettevõte sel aastal kasutusele oma autopargi, investeerides kütuse laialivedamiseks maailmas ainulaadsetesse tarkadesse kütuseveokitesse 1,5 miljonit eurot.
„Olles juba 20 aastat töötanud kütusevaldkonnas, tean hästi meie klientide muresid ja probleeme seoses kütuse ostmise ja kadudega. Otsustasime Jetoilis tulla neile sammu vastu ning muuta kütuse tellimise lihtsaks ja läbipaistvaks. Lisaks investeerisime aasta alguses senise sisseostetud teenuse asemel enda autoparki,“ tutvustab Jetoili juhatuse liikme Hannes Kägu. „Samm oli suur, kuid tasub end kindlasti ära, sest meie kliendid on rahul - seda kinnitab ka fakt, et Jetoili käive on tänavu viiendiku võrra tõusnud.“
Jetoili kütuseportaalis e-kütus näeb klient kütusehinda oma tarbimiskohas, saab jälgida hindade muutuseid, omada ülevaadet tellimuste ja arvete ajaloost ning hallata tarnekohtade infot. „Kliendid on kiitnud meie e-keskkonda, sest see on väga mugav ja kiire ning kogu protsess lihtsalt jälgitav. Lisaks anname neile läbi veebi infot, mida nad võib-olla poleks osanudki meilt telefoni teel küsida,“ räägib Kägu. Eesti- ja venekeelse portaaliga liitumine on tasuta ega kohusta klienti tellima. Liituda saavad nii eraisikud kui ka ettevõtjad, identifitseerimine käib ID-kaardi alusel.
Jetoili töökorraldus on muutunud alates müügist kuni kauba üleandmiseni. Kui varasemalt lepiti hindades kokku telefoni teel, siis nüüd on kliendil võimalik vaadata oma lõpphinda juba enne tellimist isiklikult e-kütuse kontolt. Samuti saavad kliendid täieliku ülevaate hinnatrendidest ning igast tellimusega seotud etapist, mis aitab neil lihtsamini otsustada ning paremini tellimusi planeerida. E-kütusest tellimine algab alates 1000 liitrist, hinnad muutuvad vastavalt koguse suurusele. Tarneaeg on 48 tundi või kiirem, vastavalt kliendi vajadustele ja tarnja võimalustele.
Põllumeeste ühistu KEVILI logistika assistent Helle Link on Jetoili e-kütuse teenust kasutanud veidi rohkem kui pool aastat. „Süsteem on tehtud äärmiselt lihtsaks ja kasutajasõbralikuks. Meil on kõik tarneaadressid eelnevalt sisestatud ja uue tellimuse tegemine võtab tänu sellele aega alla poole minuti,“ räägib ta.
Helle Link lisab, et näebki e-kütuse teenuse põhilist kasu selles, et tellimuse sisestamine on kiire ning tellimuste jälgimine on võimalik reaalajas. „Näen tellimuse staatust, tarneaega ja autojuhi andmeid. Lisaks tuleb pärast tellimuse komplekteerimist kõik vajalik info meie liikmetele lühisõnumiga. Põllumees saab vajadusel otse suhelda autojuhiga: näiteks saabumise kellaaja või täpse maha laadimise koha suhtes. Seetõttu jääb küsimuste korral ära ka pikk telefonikõnede ahel, mis muidu toimuks läbi minu ja Jetoili müügijuhi.“
Universaalsed täisautomaatse kontrollsüsteemiga kütuseveokid
Jetoil AS võttis selle aasta algusest kasutusele maailmas ainulaadsed Scania R450 baasil ehitatud targad kütuseveokid. Autode mahuteid kontrollitakse ja laadimist juhitakse Saksamaal loodud IT-süsteemiga, tänu millele on nii reaalajas kui ka tagantjärele võimalik vaadata, kui palju ja millist kütust on kliendile tarnitud nii liitrites kui ka kilogrammides.
„Kütuse maht muutub seoses temperatuuri muutustega ning seetõttu on ikka müüjate ja klientide vahel tekkinud segadusi. Meie tahame kaotada ära hallid alad ning olla usaldusväärne partner, kes garanteerib, et lubatud kogus kaupa jõuaks õigel ajal kohale. Tagamaks kogu kütuseveo läbipaistvust ja kontrollitavust toimub kogu peale- ja mahalaadimine vaid läbi taadeldud loendurite ning lisaks on autode mahutitel peal ka elektroonilised plommid,“ selgitab Kägu.
Huvitavat!
Tutvu e-kütuse võimalustega läbi vahvate klippide
Kütuseveokite mahutid, väljastus-, kontroll- ja IT-süsteemid paigaldas Soome firma Eurotank. Ettevõtte Balti riikide ja Venemaa müügijuhi Vladimir Erti sõnul on Jetoli viis uut kütuseveokit maailmas ainulaadsed: „Veokid on varustatud uusima tehnoloogiaga. Mahutites on digitaalne dubleeriv mõõtesüsteem, elektrooniline kontrollsüsteem, kütuseliigi tuvastamine, kaugjuhtimise võimalus mahalaadimisel, elektrooniline kvaliteedikontroll koorma peale võtmisel ja mahalaadimisel. Samuti on mahutid varustatud navigatsioonisüsteemiga. Pealisehitise projekteerimisel on arvesse võetud kütuseautode mineviku, oleviku ja tuleviku omadusi.“
Traditsiooniliselt saab uute autode mahutite sektsioonidesse laadida ja tarnida klientidele üheaegselt eri liiki kütuseid - diislikütust, bensiini ja kütteõli. Kalibreerimine toimub mõõtetäpsusega 0,25 ehk poole võrra täpsemini kui Eestis tavaline. „Uued autod on väga suur samm edasi kogu Eesti kütuseturu arengus, pakkudes klientidele teenuse läbipaistvust, lihtsustades autojuhtide elu ning võimaldades ka tarneid teha kliendile nende inimest kaasamata. Kui klient võimaldab meile oma territooriumile ligipääsusu, saame teostada tarneid 24h ööpäevas. See omakorda vähendab tänavate liikluskoormist päevasel ajal,“ räägib Jetoili juhatuse liige.
Esimeste selliste klientide seas, kus tankimine käib klienti kaasamata, on puidutöötlusettevõte Lotus Timber OÜ. Ettevõte kasutab Jetoili teenuseid alates nende asutamisest, aastast 2011. „Jetoil varustas meid koheselt ka 5000-liitrise tankimisseadmega ja seda kasutame vaatamata mahtude kasvamisele endiselt. Meil on seitse mitmes vahetuses töötavat tõstukit ning tarbimine kuu umbes 9000 liitrit," ütleb ettevõtte esindaja Neeme Kuuskmaa, lisades, et algusaegadel käis kütuse tellimine telefonitsi.
„Kuue aastaga on aga tellimine veel lihtsamaks läinud, sest saabus e-aeg. Saime kütust tellida ID-kaardiga läbi e-kütuse keskkonna ning sealsamas olid kirjas ka kõik nüansid ja peensused, mida tellisid, mis oli hind ja milline auto toob kütuse,“ meenutab Kuuskmaa. „Nüüd on meil juba kasutusel veel uudsem tankuri täitmise ja tankimise süsteem: paigaldasime tankurile mahuanduri ja kõikidele tõstukitele/kasutajatele andsime koodikaardid, mis mõõdavad tangituid koguseid ja jääki mahutis. Samas saame igapäevaselt raporti kütuse tankimiste kohta ja jäägi kohta mahutis. Jetoil jälgib ise läbi interneti meie mahuti jääki ja toimetab ise kohale vajaliku koguse kütust, ehk siis nii palju kui mahutisse läheb.“
Ta nendib, et Lotus Timberil pole muu muret, kui tagada mahutile ligipääs ja mõnuga tankida. „Teenus on tehtud nii ise toimivaks, kui vähegi saab. Oleme väga rahul!“
Järgmine Jetoili eesmärk on minna üle paberivabale tegutsemisele, liigutades ja kinnitades saatelehti automaatselt kasutades selleks e- kanaleid. Samuti soovitakse muuta klientide elu veelgi mugavamaks, pakkudes näiteks tulevikuks automaatset kaubavarude jälgimist ja täiendamist. See peaks lihtsustama nii linnatranspordi, raudtee, energiafirmade ja põllumajandusettevõtete igapäevatööd ning annab neile võimaluse keskenduda kütuseprobleemide asemel oma põhitegevusele.
1999. aastast tegutsev Jetoil AS on Eesti kapitalil põhinev ettevõte, millel on üle 2000 aktiivse kliendi. Igal tööpäeval ostetakse Jetoilist üle 400 000 liitri vedelkütuseid ja igal tööpäeval transpordib Jetoil klientidele 10 autotäit kütust. Kõik kütuseveokid on varustatud taadeldud loenduritega.
Seotud lood
Kütuste hulgimüügiettevõtte Jetoili müügikäive moodustas 2016. aastal 130 miljonit eurot. Ettevõte müüs aasta jooksul 185 miljonit liitrit vedelkütuseid ja maksis ligi 54 miljonit eurot aktsiisi-ja käibemaksu.
Kütusefirma Jetoili jaanuaris avatud kütuseportaali e-kütus kaudu on kliendid tellinud praeguseks juba üle miljoni liitri kütust. Eestis ainulaadse keskkonna kasutajateks on end registreerinud juba ligi 500 hulgiklienti üle Eesti, kellest enim on kütuse tellijaid Harju, Saare, Järva, Ida-Viru ja Lääne-Viru maakondadest.
Kütusefirma Jetoil lõi Eestis esimese hulgiklientidele mõeldud kütusemüügi portaal, mis võimaldab ööpäevaringselt tellida kütust endale sobivasse sihtkohta ja jälgida kütusehindade muutumist.
Selveri müügid kinnitavad, et jõulude ajal eelistatakse traditsioonilisi maitseid, kuid alati on ruumi innovatsioonile. Seetõttu tuleb Selveri Köök igal aastal välja uute ja eriliste jõulutoodetega. Kulinaaria tegevdirektor Merje Kips räägib lähemalt.