75% Eesti tarbijaid eelistas 2006. aastal
kodumaiseid toidukaupu, ent Eesti päritolu on ostuotsust mõjutavatest teguritest
tähtsuselt alles seitsmes, selgus konjunktuuriinstituudi uuringust.
"Päritolumaast olulisemaks peetakse toidu otsmisel selle kvaliteeti ja värskust," vahendas konjunktuuriinstituudi sotsioloogi Liia Lepase sõnul Eesti Raadiole ETV24.
Võrreldes varasemaga aga on ostuotsust mõjutavate teguritena vähenenud hinna ja kasvanud ostukoha osatähtsus. Enim eelistatakse suuri toidupoode.
Kuigi kodumaiste kaupade eelistajaid on väga palju, on nende osakaal Eestis siiski langenud. 2005. aastal eelistas kodumaiseid toidukaupu 79% Eesti tarbijaid. Kõige suurem oli kodumaiste toidukaupade eelistajate hulk Eestis aastatel 2002 ja 2003, kui see ulatus 87 protsendini.
Üks langustrendi põhjus võib olla see, et alanenud on tarbijate osakaal, kelle meelest Eesti tooteid iseloomustab vähene säilitusainete hulk - mullu oli see 29%, 1999. aastal aga 70%.
Seotud lood
Selveri müügid kinnitavad, et jõulude ajal eelistatakse traditsioonilisi maitseid, kuid alati on ruumi innovatsioonile. Seetõttu tuleb Selveri Köök igal aastal välja uute ja eriliste jõulutoodetega. Kulinaaria tegevdirektor Merje Kips räägib lähemalt.