Pühapäeval, 27. mail võis ühes Rimi pealinnas
asuvas kaupluses osta kuni 10 liiki kondiitritooteid, mida pakendati vastavalt
markeeringule 28. mail, kirjutas venekeelne nädalaleht Den za Dnjom.
Justnagu esmaspäeval pakendatud Eddikont OÜ tordid, küpsised ja rullid ilmusid Lasnamäe Centrumis asuva Rimi kaupluse kondiitritoodete letile juba pühapäeval. Karpidele märgitud homne kuupäev põhjustas ostjatel kahtluse, et tootja viis pakendamise kuupäeva spetsiaalselt üle, et pikendada toodete realiseerimisaega.
Den za Dnjom-i ajakirjanik ostis paar Eddikont OÜ toodetud torti ning püüdis samal ajal uurida kaupluse töötajatelt, kuidas tekkis letile "homne" päev. Paraku aga ei saali müüjad ega kassapidaja ning isegi klienditeeninduse osakonna esindaja ei osanud selgitada kauba "homse" pakendamise aega.
Kui ajakirjanik pöördus ametliku kommentaari saamiseks Rimi Eesti Food AS-i, veenis kompanii pressiesindaja Merike Mikk teda alguses, et sellised vead on kaupluseketi jaoks absoluutselt vastuvõetamatud, sest viivad ostjaid eksitusse. Saades aga teada, et need kleebised pandi karpidele juba tootja laos, mitte kaupluse köögis, teatas ta, et keti töötajate kohustustesse kuulub vaid realiseerimisele saabunud toodete kõlblikkuse tähtaja kontrollimine.
Den za Dnjom-il õnnestus võtta ühendus Eddikont OÜ kaasomaniku Jelena Patritšnajaga. Tema sõnul on kondiitriärisse paigaldatud kaalud programmeeritud nii, et alates kl 14.00-st pannakse pakenditele homne aeg. "Uskuge - kõik teevad nii," ütles ta. Hilisemal kohtumisel ei seisnud enam Eddikont OÜ esindajad selle eest, et kell kaaludel kiirustab spetsiaalselt ja kõikidel, vaid rääkisid loo, mille järgi pühapäevase toodangu markeerimisel tehtud viga on üksik juhtum. "See pole meie süü. Asi selles, et kaalud näitasid alati aega veaga, kuid me ei pööranud sellele tähelepanu, sest pärast 14.00 ei saada me kaupa peaaegu kuhugi. Reeglina võetakse järgmiseks päevaks tellimusi kuni 21.00, pakendajad alustavad tööd peale südaööd, aga vedu algab juba kl 8.00," selgitas Oleg.
Tema sõnul tegi Rimi tellimuse 27. mai pealelõunal ning pakendajad, kelle palk sõltub pakendatud toodete arvust, otsustasid täita tellimuse koheselt, mitte anda seda järgmisele vahetusele. "Süüdi on elementaarne inimeste ahnus," arvab Oleg.
Tallinna Tarbijakaitse Nõuandla juhataja ning Tallinna Volikogu tarbijakaitsekomisjoni liige Aadu Luik peab selliseid vigu toiduainete markeerimisel lubamatuks. "Paraku on Eesti seadusandluses üksikasjalikult sätestatud vaid nõuded kaupade kõlblikkuse tähtajale, kuid pole sõnagi nende pakendamise kuupäevast. Kuid see ei tähenda, et tootja võib panna oma toodetele laest võetud kuupäevad," ütles Luik.
Seotud lood
Eesti logistikaettevõte Via Express on enam kui 10 aastat pakkunud kaubandussektorile keskendunud lahendusi, sealhulgas transporti multitemperatuursete veokitega. Ettevõttele on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.