Just sellisele järeldusele jõudsid Valentin
Pertsija ning Vladimir Ljubarov, kes võrdlevad müümist ja seksi juhtidele
suunatud portaalis E-xecutive.ru.
„Nagu teada, Nõukogude liidus seksi ei olnud,“ alustavad nad. „Oli halb vorst, kahte sorti juustu, paberist viinerid, Žiguli õlu ja palju-palju muud sellist. Aga seksi ei olnud, nagu polnud ka kõigile aegadele ja rahvastele tuntut – müümist. Nõukogude liidus müüjad töötasid, mitte ei müünud.“
Seksi puudumine ning puudulikud müügioskused iseloomustavad kõiki endisi sotsialismimaid, leiavad Pertsija ning Ljubarov. Nii seksist kui müümisest on kirjutatud palju raamatuid, kuid vähe on autoreid, kes oleks neid kaht omavahel võrrelnud.
Müük on intiimne tegevus, vahendab E-xecutive.ru. Nii seksis kui müügis tuleb vastaspoolt köita, pöörata tähelepanu esimesele kontaktile, esmasele teenindusele, mulje jätmisele, püsikontaktidele, üksteise abistamisele ning lahkuminekule. Seepärast tulebki võrrelda omavahel just müüki ja seksi, mitte müüki ja tomatikasvatust.
Nii Pertsija kui Ljubarov peavad seksi ning müügi universaalseks mõõdupuuks kiirust. Mida vähem klient teie juures on, seda suuremat kasumit saate. Seda rohkem on ta ka ise rahul. Mida rohkem klient rahul on, seda tõenäolisemalt tuleb ta teie juurde tagasi. Teeninduskiiruse järgi saate ettevõttes ka edasisi juhtimisotsuseid langetada, ütlevad nad ning pakuvad välja omapoolsed soovitused müügiprotsessi kiirendamiseks.
Seotud lood
Eesti logistikaettevõte Via Express on enam kui 10 aastat pakkunud kaubandussektorile keskendunud lahendusi, sealhulgas transporti multitemperatuursete veokitega. Ettevõttele on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.