Rimi Eesti Foodi tegevdirektor Ruth Laatre
sõnul on järgmisel aastal grupis oodata sarnast käibe kasvu kui käesoleval
aastal, paremasse seisu aga tõusevad taas Säästumarketid.
„Praeguses heas majandusseisus on tõusnud hüpermarketite külastatavus. Inimesed ei loe nii palju raha kui varem. Nii on näha, inimesed on liikunud Säästumarketitest enam super- ja hüpermarketitesse. Uuel aastal aga on oodata muutust,“ rääkis Laatre.
Tema sõnul on juba praegu näha, et inimesed on sunnitud raha rohkem lugema ja hindu järgima, mistõttu hakatakse taas rohkem Säästumarketites käima. „Sel aastal on Säästumarketid viimaste aastatega võrreldes võrdsemas seisus,“ märkis Rimi juht.
Üldist jaekaubanduse käibe kasvu aeglustumist kommenteerides arvas Laatre, et ilmselt tuleb see tööstuskaupadest. „Toidukaupade müügis arvestatakse seni ikka üle kümneprotsendise kasvuga ja nii on see ka olnud. Ilmselt on langus tingitud tööstuskaupadest. Näiteks kinnisvaraturu jahtumisega on vähenenud ka ehituskaupade, mööbli ja muu sellise müük,“ arvas ta.
Jaekaubandusest tingituna on Laatre hinnangul kindlasti vähenenud ka käibemaksu oodatust väiksem laekumine riigieelarvesse. „Samas tuleb arvestada ka tööstusega, kus on arvatavasti vähem toorainet ostetud ja seetõttu ka vähem käibemaksu tasutud,“ tõi ta veel ühe arvatava põhjuse.
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.