Euroopa Parlamendi president Hans-Gert
Pöttering kutsus eile, 18. veebruaril, konkurentsi peadirektoraati üles uurima
ELi selvehallide sektori koondumise mõju turule.
Pöttering kuulutas eile välja kirjaliku deklaratsiooni, mis käsitleb selvehallide jõupositsiooni kuritarvitamise uurimist ja selle vastu võitlemist, teatas parlament.
Saadikud märgivad deklaratsioonis, et ELi jaekaubanduses domineerivad üha enam mõned üksikud selvehallide ketid, mis mõjutab tarbijaid negatiivselt. Parlamendiliikmed kutsuvad Euroopa Komisjoni üles uurima selvehallide sektori koondumise mõju eri osapooltele ning esitama ettepanekut vajalike meetmete võtmiseks.
Kirjalikus deklaratsioonis märgitakse, et "kogu ELi jaekaubanduses domineerivad üha enam mõned üksikud selvehallide ketid", kes "haaravad kiiresti enda kätte kontrolli talupidajate ja muude tarnijate ainsa reaalse võimaluse üle müüa oma tooteid ELi tarbijatele". Seejuures viitavad tõendid saadikute sõnul sellele, et "suured selvehallid kuritarvitavad oma ostujõudu, et alandada tarnijatele makstavaid hindu vastuvõetamatule tasemele ja kehtestada neile ebaõiglased tingimused".
See mõjutab parlamendiliikmete sõnul "tarbijaid negatiivselt, st võib väheneda toodete mitmekesisus, kannatada kultuuripärand ja jääda vähemaks jaemüügipunktide arv". Kuna suurte selvehallide tegevusel on üha enam piiriülene iseloom, oleks saadikute arvates vaja ühtlustatud ELi õigusakte.
Deklaratsioonis kutsutakse seetõttu konkurentsi peadirektoraati üles uurima ELi selvehallide sektori koondumise mõju väikeettevõtetele, tarnijatele, töötajatele ja tarbijatele ning hindama eelkõige kõnealusest koondumisest tuleneva ostujõu kuritarvitamist.
The Independenti andmetel on Euroopa Komisjoni esindaja lubanud dokumenti kommenteerida pärast seda, kui on selle kätte saanud.
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.