India, Pakistan, Sri Lanka ja veel viis
Lõuna Aasia riiki leppisid kokku omavaheliste kaubandusbarjääride vähendamises
kui Maailmakaubandusorganisatsiooni läbirääkimised eelmine nädal ebaõnnestusid.
Lõuna Aasia Regionaalse Koostöö Assotsiatsiooni(SAARC) juhid nõustusid vähendama oma „tundlike kaupade nimekirja“ ehk kaupu, mis ei kuulu vabakaubanduse alla, nüüd kuuluvad ka teenused vabakaubanduse alla. SAARC ülejäänud viis liikmesmaad on Afganistan, Nepaal, Bangladesh, Malediivid ja Bhutan ning kokku kuudab assotsiatsioon enda alla ligi neljandiku maailma rahvastikust. Praegu on SAARC sisene kaubandus umbes 5% liikmesmaade kaubandusest, mis on teiste sarnaste organisatsioonidega võrreldes väga vähe, kirjutas Bloomberg.
Peamiseks majandusliku arengu piduriks selles regioonis on olnud India ja Paikistani omavahelised suhted, mille parandamiseks aga seekordsel SAARC kohtumisel leppisid India peaminister Manmihan Singh ja Pakistani peaminister Yousuf Raza Gilani kokku 2003 aasta vaherahuleppe edasi arendamises.
Maailmapanga andmetel viiks selle regiooni keskmise majanduskasvu tõus praeguselt kuuelt protsendilt 8% peale kaasa vaesuse kadumiseni piirkonnast ühe inimpõlve jooksul. Praegusel hetkel teenivad seal elavast 1,4 miljardist inimesest umbes 40 % päevas vähem kui 1 dollar (10,04 krooni).
Praegu näiteks moodustab India ja Pakistani omavaheline kaubandus 4/5 Lõuna Aasia 1,2 triljoni dollari (12,5 triljoni krooni) suurusest majandusest siis kaubanduse vabamaks muutumisel oleks ainuüksi see juba 9 miljardi dollari (90,36 triljoni krooni)suurune
Kaheksa Lõuna Aasia riigi juhtide sõnul on suurimaks ohuks majanduskasvule antud regioonis terrorism ning nad leppisid esmakordselt ka kokku terrorismi nimetamises kuriteoks. Samuti leidsid nad, et ülemaailmsete kaubandusläbirääkimiste ebaõnnestumine eelmine nädal Genfis WTO´s võib aidata kaasa selliste regionaalsete organisatsioonide nagu SAARC tegevusele.
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.