Põhjamaade juhtiv paaditootja Bella-Veneet
peatab selle kuu lõpus tootmise Kuopios ja Kokkolas asuvas viies tehases ning
saadab 250 töötajat võibolla isegi jaanuarini ulatuvale sundpuhkusele.
Maailma suurima paatidega tegeleva firma Brunswick Marine Põhja-Euroopa juhi Jussi Sepponeni arvates ei ole selline uudis üldsegi üllatav sest selle taga on paadimüügi langus Põhjamaades, kus viimase 15 aasta jooksul on paatide müük pidevalt kasvanud ning nüüd on jõudnud küllastumiseni. Sepponen tuletab meelde, et 2006 ja 2007 aastal kasvas valdkonna jaemüük ainuüksi Soomes kolmandiku võrra, kirjutas Kauppalehti.
Mitte mingil juhul ei ole Sepponen aga nõus väitega, et Bella-Veneet oleks oma tegevusega karile põrutanud kuna tegemist on oma valdkonna tugevaima ettevõttega Põhjamaades ning selle krediidivõimalused on paremad kui kõigil peamistel konkurentidel kokku.
Viis aastat tagasi Bella-Veneet 30% suuruse vähemusosaluse omandanud Brunswick on ülemaailmne firma, mis toodab või esindab teiste hulgas ka selliseid marke nagu Mercury, Sea-Ray , Bayliner ja Uttern.
Sepponeni sõnul on kõigil Põhjamaade paaditootjatel sama mure, sest siin tsükkel selline, et toodanf tehakse talvel valmis ning viiakse edasimüüjatele, kes need siis suve jooksul maha müüvad. Kui aga müük ei õnnestu siis jääb toodang lattu seisma ning selles etapis ei ole tootjatel muud võimalust kui toota vastavalt laoseisule.
Selle suve müügi langemise põhjusteks peab Sepponen ostjate hirmu kõrgete intresside ning tuleviku majandusarengu suhtes mitte aga kõrgenenud kütusehinda kuna paatidega sõidetakse hooaja vältel niivõrd vähe, et paadiomanike kulud on suurenenud kõige rohkem paarisaja euro võrra.
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.