Maantee kaubavedudega tegelev Ebrex Eesti
juhi Erik Laidvee sõnul tähendab Läti valitsuse plaan maksustada
raskeveokite liiklust nende ettevõttele suuri väljaminekuid. Siiski
mõnevõrra vähem kui ehk mõnda muud ettevõtet, kellel naaberriigis
tütarettevõtet tegutsemas pole.
Ebrex Eesti juhi sõnul käib kaubavedu Euroopasse neil pigem mööda laeva, kui maanteed. „See mis puudutab liiklust Euroopaga kasutame täna rohkem laevateed,“ rääkis juht.
Laidvee märkis, et mis puudutab kaubavedusid Lätiga, siis on neil naaberriigis oma kaubavedusid teostav ettevõte, kus tegutseb hetkel ligi 5-6 raskeveokit, millest enamus kannavad Läti numbrimärki. Vastuvõetud eelnõu kohaselt, ei pääse teedemaksust ka nn omad rekkad. Kuid võrreldes välismaist numbrimärki kandvate veokitega, tasuvad omad raskeveokid maanteemaksu tervelt 5 latti vähem. Ehk kui näiteks Eesti numbrimärgiga raskeveok peab ööpäeva eest tasuma 7 latti, siis kohalik ettevõtja aga kõigest 2. Laidvee leiab aga, et erinevate summade nõudmine ühe ja teise käest on ebaõiglane. „Igal juhul on see meile suur väljaminek,“ ohkas Laidvee.
Kas ka Eesti raskeveokite maksustamisega välja tuleb, seda juht ei usu.
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.