USA jaemüük kukkus sellel pühadehooajal
aastatagusega võrreldes 4%. Klient hoidis kõige rohkem kokku sellel aastal
riiete, elektroonika ning ehete pealt, näitasid SpendingPulse andmed.
MasterCardi SpendingPulse andmed, mida hakati koguma 2002. aastal, on siiani kõige halvemad. SpendingPulse president Michael McNamara prognoosis 2%-list müügi vähenemist.
See reede peaks tulema järjekordne "must reede", kui jaemüüjad teevad allahindlusi kõigest väest. Jaemüüjatele on jõulude järgne müük nüüd kriitilisem kui ei iial varem.
Standard Poor's 500 jaemüügiindeks on sellel aastal kukkunud 34%. indeksi 27 ettevõttest vaid kaks on suutnud sellel aastal tõusta. Indeksis ei ole Wal-Mart Stores Inci., maailma kõige suuremat jaemüüjat. Wal-Marti aktsiad on tõusnud sellel aastal 17%.
Naisteriiete müük on kukkunud 23% ning meeste oma 14%. Kombineerides elektroonika ning tööriistade müügi, kukkus see 27%. Kõige rohkem kannatasid kallid ostud üle 1000 dollari. Luksuskaupade müük, koos ehetega, kukkus 35%.
Ostud internetist kasvasid aga 2,3%. Ajalooliselt on veebimüük kasvanud aga aastaga 15-20%, niisiis pole ka seal midagi roosilist.
Seotud lood
Selveri müügid kinnitavad, et jõulude ajal eelistatakse traditsioonilisi maitseid, kuid alati on ruumi innovatsioonile. Seetõttu tuleb Selveri Köök igal aastal välja uute ja eriliste jõulutoodetega. Kulinaaria tegevdirektor Merje Kips räägib lähemalt.