Juba pikemat aega Eestis luuretööd teinud
Briti juhtivaid jaemüügikette Marks Spencer on otsustanud lõpuks avada
maikuus Rocca al Mare kaubanduskeskuses poe. Samas ei soostunud nad
vallutusplaanidest lähemalt rääkima.
Marks Spenceri regionaalne brändijuht Joanna Pintal ei saanud avaldada lähemaid plaane selle kohta, millist turuosa nad Eestis soovivad saada, kui palju poode plaanivad avada ja kui suurt tarbijate hulka ootavad ühes päevas. Samuti ei avaldanud ta, millist kasumi- ja käibenumbrit ootavad.
Pintal põhjendas e-kirjas, miks on otsustanud ettevõtte nüüd, majanduslikult raskel ajal tulla Eesti turule, kuna nad on otsinud seda võimalust juba mõnda aega. „Lõpuks leidsime koha ja pinna Rocca al Mare kaubanduskeskuses, mis suudab rahuldada meie vajadusi kõige paremini oma keskkonna ja klientide teenindamise poolest,“ lisas ta.
Pintal märkis, et nad avasid hiljuti poe nii Lätis, Riia linnas, kui ka Leedus, Vilniuses. „Me oleme õnnelikud, et jõuame nüüd ka Eesti inimesteni,“ rõõmustas brändijuht. Lähemalt ei soostunud Pintal rääkima, mis neid Eestisse raskel ajal meelitab. Samuti ei öelnud ta, milline turg on hetkel Marks Spenceril kõige kasumlikum, põhjendades, et tegemist on ettevõtte poliitikaga mitte avaldada üksikute riikide kohta andmeid.
„Balti turgudel on rohkelt meile konkurentsi pakkuvaid, edukaid jaemüügikette,“ vastas Pintal küsimusele, kuidas ta hindab konkurentsi jaemüügiturul nii Tallinnas kui kogu Baltikumis. „Me oleme kindlad, et kliendid Balti turgudel leiavad meie juures neile sobiva hinna ja kvaliteediga pakkumisi.“
Millist kaubandusketti peavad nad enda kõige suuremaks konkurendiks, ütles Pintal, et siin regioonis on palju nii kohalikke kui ka välismaiseid kaubamärke, kes hakkavad pakkuma neile konkurentsi, aga ta usub, et nad suudavad klientidele pakkuda neile sobivat toodet.
Rocca al Mare keskuse juht Mati Pops kommenteeris, miks Marks Spencer just nende keskuse välja valis, sest neile meeldis kogu uueneva Rocca al Mare keskuse kontseptsioon. „Meeldis pikaajaline, enam kui 10-aastane turukogemus ning nii keskuse kui omanikfirma Cityconi mitmekülgne kompetents jaekaubanduses,“ täiendas Pops.
Pops rääkis, et uuenenud keskus valmib lõplikult selle aasta lõpuks ning sellest saab seejärel kaks korda suurenenud pinnaga Tallinna suurim kaubanduskeskus. „Kuid meie eesmärk ei ole olla suurim, vaid parim,“ rõhutas ta.
„Üheks meie uueneva keskuse eristuvaks ja oluliseks tugevuseks on poodide mugav teemapõhine paigutus: kõik sama valdkonna kauplused asuvad ühes kohas koos,“ põhjendas kaubanduskeskuse juht. „Teiseks eeliseks peame asjaolu, et väga paljud tuntud kaubamärgid on just Rocca al Maresse rajanud või rajamas oma lipulaevu: paljud kaupluseketid avavad siin oma Tallinna, Eesti või koguni Baltikumi suurima poe.“
Lisaks on Popsi sõnul veel mitmeid, mõnusaid lisamugavusija ajaveetmisvõimalusi. „Ootame, et pärast keskuse lõplikku uuenemist ulatub meie keskuse külastajate arv ligi 7 miljonini aastas,“ märkis Pops.
Investeeringu tagasiteenimise aja kohta ütles Pops, keskuse omanik Citycon ei kommenteeri oma ootusi erinevate keskuste tasuvusperioodideks, küll aga soovib Citycon olla nii oma keskuste pikaajaline omanik kui ka arendaja, teenindades kliente koos rentnikega.
Juba 2005. a lõpus kirjutas Äripäev, et Suurbritannia enam kui 120aastase ajalooga Briti suurim rõivakett Marks Spencer võib järgmisel aastal Eestis esimesed poed avada, selleks ajaks oli leitud juba sobivad kaubanduspinnad, poe sisseseadmine seisis toona veel vaba pinna omanike otsuse taga.
TAUST
Marks Spencer on üks Briti juhtivaid jaemüügikette, mis müüb nii rõivatoodangut, sisustuskaupu kui ka toiduaineid. Ettevõte annab tööd enam kui 75 000 inimesele. Marks Spenceril on Suurbritannias üle 600 kaupluse, lisaks enam kui 275 kauplust 39-s riigis. Üle maailma on 12 riigis üks pood nagu Bermuudas ja Bahreinis. Baltikumi suurim kauplus avati hiljuti Leedus, Tallinnas avatav on suuruselt teine ja Riias on hetkel kõige väiksem.
Marks Spenceri kauplus avatakse Rocca al Mare keskuse uues moekaupade osas ligi 1500 m2 pinnal. Tuntud kauplustekett hakkab Tallinna poes pakkuma erinevaid moetooteid, sealhulgas nii naiste-, meeste- ja lasterõivaid kui ka pesu ja aksessuaare. Poe kujundamisel pööratakse suurt tähelepanu kaasaegsele disainile, mugavale liikumisvõimalusele, avaratele proovikabiinidele ja heale valgustusele. Marks Spencer lubab klientidele pakkuda kõrgekvaliteedilisi tooteid hea hinnaga.
Ühtlasi arvestab Marks Spencer kaupluse rajamisel keskkonnahoiu ning säästliku arenduse põhimõtteid, alates ehitusmaterjalide valikust ja lõpetades näiteks energiasäästlike lampidega.Ettevõtte majandusaasta lõppes 29. märtsil 2008, käive oli 9022 mln naela (157,7 mld krooni) ja kasum 821 mln naela (14,3 mld krooni). 7,9% käibest tehakse välismaal, ülejäänud Suurbritannias. Firma on noteeritud Londoni börsil.
Firma Marks Spencer asutamisajaks peetakse aastat 1884, mil Venemaalt eksiili läinud Michael Marks avas Leedsis kaubaleti. Kümme aastat hiljem sai tema partneriks hulgifirma IJ Dewhirst kassiir Tom Spencer. Esimesed Marks Spenceri kauplused mandril avati 1975. aastal Pariisis Haussmanni bulvaril ning Brüsselis.
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.