Kuigi Valio Eesti ja Võru juustutehas
suutsid 2008. aastal kasvatada käibe kokku 18% 1,3 miljardi kroonini, vähendasid
mullu suvel maailmaturul järsult langenud piimatoodete hinnad ettevõtete tulusid
ning aasta lõppes väikse, auditeerimata andmetel 54 000kroonise kasumiga.
Valio Eesti direktor Kari Finska sõnul eksporditi eelmisel aastal ligi 90% Valio Võru juustutehases toodetud juustust, mistõttu mõjutas piimatoodete nõudlus ja hinnatase maailmaturul olulisel määral Valio Eesti tulemusi, teatas ettevõte. „Ehkki kasvatasime 2007. aastaga võrreldes juustutootmist üle 12% ja eksporti üle 13%, ei suutnud me säilitada kasumlikkust märkimisväärselt kukkunud maailmaturuhindade tingimustes,“ kommenteeris Kari Finska.
2008. aastal investeeris Valio Eesti tootmisesse kokku 113,7 miljonit krooni, millega käivitati Valio Laeva Meiereis sügisel enam kui 50 miljonit krooni maksnud uus piima- ja kooreliin, mis kahekordistas ettevõtte piima töötlemise mahte. Valio Võru juustutehase investeeringud küündisid kokku 57,7 miljoni kroonini. Suurimate tööde seas olid muuhulgas juustude soolamise automatiseerimine ja piima vastuvõtu moderniseerimine.
„Alanud aasta tuleb pingeline kogu piimatööstussektorile, ka Valio Eestile. Kuid plaanid on meil ambitsioonikad. Koduturul soovime hoida senist tugevat positsiooni toortoodete osas, sealhulgas ka Valio Alma esikohta piimatoodete turul. Juustude turuosa loodame aga märgatavalt kasvatada,“ rääkis Kari Finska ettevõtte 2009. aasta plaanidest.
„Eksporditurgudel, nagu Venemaa, Läti, Leedu ja Soome, oleme eesmärgiks seadnud tänaste mahtude hoidmise. Samuti jälgime täpselt kulude poolt ning ka efektiivsuse tõstmine on konkurentsivõimeliste hindade seisukohalt võtmetähtsusega,“ lisas ta.
Valio Eesti annab tööd 340 inimesele ning ekspordib Lõuna-Eesti farmide toorpiimast valmistatud tooteid Lätti, Leetu, Venemaale, Itaaliasse ja Soome.
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.