• 28.04.09, 16:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Viru Keskuse kvartalikäive kukkus 16 protsenti

Viru Keskuse käive kahanes tänavu esimeses kvartalis ligi 16 protsenti, jäädes 407 miljoni kroonini.
Keskust külastas kvartaliga 2,6 miljonit külastajat, mida on 2,3% vähem kui eelmisel aastal samal ajal.
Esimeses kvartalis sooritati Viru keskuses 2,3 miljonit ostu, mida on 9,8% vähem kui läinud aastal. Sellelt aastalt ootab keskus 11 miljonit külastajat ja kümmet miljonit ostu.
Üldiselt majanduses valitsevast olukorrast rääkides märkis Viru Keskuse juhatuse liige Ants Vasar, et "olime paar viimast aastat ühisel suurel joomingul ja nüüd vajab tervis tõsist taastusravi."
Samuti prognoosis Vasar nimesid nimetamata mitmete ettevõtete pankrotti, kuna ei suudeta kaasata täiendavat kapitali ega finantseerida tegevust kriisiaastatel. Plaanides soovitab Vasar võtta maha hoogu kiire ja suure kasvu ootusele ning arvestada võimalusega, et taastumine võtab mitu aastat. Samas avaldas ta lootust, et Balti turg muutub varsti taas investoritele atraktiivseks.
Ostujõud märkimisväärselt Vasara sõnul vähenenud pole, kuna mitmete kaupade ja teenuste, näiteks kütuse, toidukaupade, riiete ja takso hinnad on vähenenud. "Raha ringluses on vähem, aga raha väärtus on kasvanud," lisas ta. Viru Keskuse andmetel ostab 38% inimestest jätkuvalt kõike, mis neile meeldib, märkis Vasar.
Möödunud kiire majanduskasv lõi olukorra, mil klient jäi tahaplaanile, kuna müüginumbrid tõusid sellele vaatamata, rääkis Viru Keskuse juht. "Käes on aeg, kui kaupmehed peavad õppima klientidest taas lugu pidama ning selle nimel ka reaalselt vaeva nägema," kinnitas Vasar ettevõtte pressiteates.
Vasara sõnul peavad kaupmehed hakkama järjest enam panustama ostukeskkonna kvaliteedile ning teenindusele, sest see tõuseb taas oluliseks mõjutajaks ostuprotsessis. "Inimesed väärtustavad emotsiooni, mis ostlemisega kaasneb, just seetõttu peavad keskused ja ka iga esindus eraldi külastajaid varasemast oluliselt enam motiveerima, pöörama rohkem tähelepanu ja hoolitsema nende mugavuse eest," rääkis ta.
Vasara sõnul on käes aeg, kus raskes majandusolukorras just kliendid määravad nii mõnegi kaubandusettevõtte, -keti või isegi -keskuse jätkusuutlikkuse.
15. aprillil täitus Viru Keskusel viis tegutsemisaastat, mille jooksul on keskust külastatud 56,9 miljonit korda ning sooritatud 47,8 miljonit ostu. Käive oli kokku nende aastate jooksul 8,9 miljardit krooni ning keskmine päevakäive 4,9 miljonit. Viru Keskus hõlmab enam kui sadat kauplust ja teeninduskohta. Keskust külastab päevas keskmiselt 30 000 inimest.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 10:12
DSV müügijuht: meie kolm tugisammast on meie meeskond, meie IT ja meie kliendid
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele