• 24.07.09, 16:26
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hindud sundisid hamburgerihiiu vabandust paluma

Hamburgerikett Burger King vabandas hindude ees ja katkestas reklaamikampaania, kus rämpstoidu propageerimiseks kasutati religioosseid motiive, vahendas Lenta uudisteportaali Ethiopian Review.
Usklikke solvanud reklaamikampaania toimus Hispaanias. Suurtel plakatitel oli kujutatud roosade lootosõitega jumalannat Lakšmi, istumas suurel lootosõiel, seljas sama värvi sari. Jumalanna ees ilutses otsekui altaril suur juustuburger Texican whopper.
Lakšmi on tervise, valguse ja lootuse jumalanna. Hindud usuvad, et Lakšmi hoiab neid eemal muredest ja rahaprobleemidest. Lakšmi reklaami vastu protesteerisid mitte üksnes Hispaanias elavad hindud, vaid ka sama usu esindajad mujalt maailmast.
Hindud olid nördinud mitte üksnes sellepärast, et Lakšmi reklaami teenistusse oli pandud, vaid ka seetõttu, et ta reklaamis hinduismis keelatud juustuburgerit. Nimelt sisaldab Texican whopper sealihakotletti ja teravat majoneesi, mille koostissesse käivad munad. Sealiha ja munade söömine on hindudele keelatud, kuna usutakse, et see võib põhjustada kannatusi.
Plakatile oli lisatud hispaaniakeelne kiri: "Snäkk on pühitsetud," ja juustuburgeri hind, 1,75 eurot.
Burger Kingile on see juba teine altminek sel aastal. Aprillis oli Texican whopperi reklaami kohta ütlemist Mehhiko saadikul Hispaanias Jorge Zermenol. Saadikule ei meeldinud, et reklaamil kujutatud tüüakas mehhiklane oli pealaest jalatallani riietatud lipuvärvidesse. Tema kõrval seisis pikk Ameerika cowboy, mis pidi väljendama maitsete erinevust. Ka see reklaamikampaania katkestati.
Burger King on McDonald'si järel suuruselt teine ülemaailmne kiirtoitlustuskett, kuhu kuulub 11 000 USA kiirtoidukohta ja 75 söögikohta mujal maailmas. Üle 90% Burger Kingi toitlustuskohti töötab frantsiisi alusel.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 10:12
DSV müügijuht: meie kolm tugisammast on meie meeskond, meie IT ja meie kliendid
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele