Sõiduautode müük Hiinas kasvas augustis
eelmise aasta sama kuuga võrreldes 90,18%, terve aasta lõikes on numbrid samuti
tublis plussis ja see innustab investeerima ka teenuste müüki autosõitjaile.
Kaheksa kuu automüük oli riigi autotootjate ühenduse teatel 6,23 miljonit võrreldes kogu 2008.a. 6,76 miljoniga, kirjutas täna China Daily (võrdlemaks statistikat Eestiga võib aluseks võtta rahvaarvu ligikaudu tuhandekordse vahe – toim.).
Trendi tabavad investorid arvestavad sellega – hiljuti teatas Saksa Wincor Nixdorf oma tegevuse laiendamisest Hiina bensiinijaamade turul lisaks oma riigis juba tugevalt esindatud pangaautomaadi-ärile. „Autoomanike arvu kasv riigis annab kindlalt hoo bensiinijaamade võrgu ja selle teenuste valiku laiendamisele,“ rääkis Wincor Nixdorf China jaemüügi valdkonna juht Yang Dehong. Tema sõnul saavad neist integreeritud teenindusjaamad, kus peale tankimise saab käia toidupoes ja võtta einet.
Uuringufirma China Investment Consulting andmeil oli Hiinas 2006.a. lõpul 94 tuhat bensiinijaama. Yangi sõnul on Hiina bensiinijaamad alles oma arengutee algul rohkemate teenuste pakkumise suunas, mis „tähendab meiesuguste tegijate jaoks suurt äripotentsiaali.“
Saksa ettevõte on sõlminud lepingu koostööks riigi juhtiva merealuse nafta- ja gaasitootjaga China National Offshore Oil Corp. viimase poolt lähiaastail rajatavate 500 premium-klassi teenindusjaama varustamiseks tehnika ja tarkvaraga ehk terviklahendusega protsesside optimeerimiseks ja uute rahavoogude tekitamiseks. „Siinsed bensiinijaamad hakkavad nüüd mõistma, et lihtsalt bensiini müügi kate jääb väiksemaks ja tuleb leida uusi rahaallikaid muust müügist,“ sõnas Wincor Nixdorf China bensiinijaamade valdkonna juht Xu Hongliu.
Ettevõte on Hiinas kõrvuti oma teiste valdkondadega bensiinijaamade turul tegutsenud 2006. aastast, nüüd aga näeb Yangi sõnul aga just siin erilist kasvupotentsiaali.
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.