Kui 2007.aastal teenis hulgikaubandusega
tegelev PepsiCo Eesti AS 18,6 miljonit krooni puhaskahjumit, siis 2008. aastal
see juba jämedalt võttes 10 miljonit krooni suurem ehk 28,3 miljonit krooni,
selgus ettevõtte majandusaasta aruandest.
Ettevõte kasvatas müügitulu 236, 2 miljonilt kroonilt 2008. aastal 262,6 miljonilt. Ettevõtte majandusaasta aruande kohaselt plaanitakse 2009. aastal teenida 303,3 miljonit krooni müügitulu, mis peaks tagama kasumi enne maksustamist 33,4 miljonit krooni.
„2008. aasta kohta võib öelda, et kindlasti mõjutas üldine majanduslangus aasta teises pooles ka meie tulemusi ning me ei ole rahul sellega, et me ei täitnud oma plaani 100%,“ rääkis Äripäevale PepsiCo Eesti juhatuse liige Signe Saks.
Ettevõtte 2009. aasta tulemusi Saks siiski kommenteerida ei saanud viidates PepsiCo Inc., mis on börsiettevõte.
Et taastada kontserni netovara teostas emafirma Seven UP Nehterland BV rahalise sissemakse aktsiakapitali summas 9,9 miljonit USA dollarit ehk 120,5 miljonit Eesti krooni.
Kõige enam müügitulu 114,6 miljonit krooni teenis Pepsico Eesti Leedu tütarettevõte, mis oli 16,2 miljonit krooni rohkem kui möödunud 2007. aastal.
77,3 miljonit krooni müügitulu teenis Läti tütarfirma ning kõige vähem ehk 70,6 miljonit krooni müügitulu tuli Eestist. Müüdud toodete lõikes teenis enim müügitulu Lay’s.
Ettevõtte plaanid 2009. aastaks on majandusaasta aruande kohaselt kasvatada Baltikumis Lay’s ja Cheetos brändi kategoorias soolaste suupistete müüki. Soolaste ja magusate suupistete müüki plaanitakse suurendada 9% ehk 4654 tonni. Ka on grupil plaanis investeerida tark- ja riistvara süsteemi.
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.