Teenuste osas on hinnamuudatusi teinud pealinna juuksurisalongid, selgub tarbijakaitseameti hinnavaatlusest.
Juunis vaadeldi kaupade ja teenuste hindasid kuu kolmandal nädalal. Hinnavaatlust tehti viies linnas ja 19 kaupluses. Peale toidu- ja esmatarbekaupade vaadeldi ka mitmete teenuste hindu neis linnades.
Olulisi hinnamuutusi täheldada pole. Kaubad, mille hinnad on tõusnud, on seda olenevalt tootest teinud 4-6%.
Piimatoodete hinnad on enamvähem samad mis mais. Eelmise kuuga samal tasemel on aga odavaima piima ning rõõsa koore hinnad, mis tähendab hinnatõusu pidurdumist.
Ka lihatoodete hindades muutuseid pole toimunud. Kui, siis on hinnad tõusnud/langenud vaid mõnikümmend senti. Hinnavaatlus küll soodushindasid ei vaatle, kuid grillihooaja tõttu on paljud lihatooted soodushindadega.
Hinnamuutustest saab rääkida jällegi köögiviljadega seoses. Kui tavaliselt on värske kurk see, mille hind teeb olenevalt hooajast ja kuust suuremaid hüppeid, siis seekord on kurgi hind jäänud maikuuga samale tasemele. Langenud on tomati kilohind – kui maikuus maksid tomatid keskmiselt 25,7 krooni, siis juunis vaid 17,4 krooni. Valge peakapsa hind on 6-lt kroonilt tõusnud 8-le kroonile kilo kohta.
Teenuste osas on hinnamuudatusi teinud pealinna juuksurisalongid. Kas on see tingitud hooajast (koolilõpetamised, pulmad jms) või muust, kuid näiteks Intersalon Tallinnas tõstis naiste keskmist juukselõikuse hinna endiselt 380 kroonilt 415 peale ning meeste keskmise juustelõikuse 220-lt 275-le. Juuksuriteenused kallinesid ka S. Leinatamme salongis Tallinnas, kus keskmine juustelõikus naistele maksis mais 135 krooni ning meestele 95 krooni, juunis maksid samad teenused juba vastavalt 150 ja 125 krooni. Ka salong Karvamari on naiste keskmise juukselõikuse tõstnud 155-lt 165-le kroonile.
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.