USA jaekaupmehed müüsid pühade hooajal 5,5 protsenti mullusest rohkem kaupu, kuna inimesed ostsid rõivaid ja ehteid Macy's, Tiffanys ja mujalgi, vahendab Bloomberg.
Jaemüük (ilma autodeta) kasvas perioodil 5. novembrist kuni 24. detsembrini 584 miljardile dollarile, teatas MasterCardi SpendingPulse. Mullu kasvas müük 4,1 protsenti.
Tarbimist mõjutas kasvanud tarbimiskindlus, mida toetas olukorra paranemine USA tööturul. SpendingPulse'i asepresident Michael McNamara ütles, et 70 protsenti USA majandusest moodustav tarbimine andis positiivse signaali suunudes uude aastasse. "Kasvanud kindlustunne vabastas säästusid," märkis ta.
Kiiremini kasvas rõivamüük. Rõivaid müüdi 11 protsenti mullusest enam. Ehteid müüdi 7,2 protsenti rohkem. Kui mullu kasvas luksuskaupade müük 0,9 protsenti, siis tänavu 6,7 protsenti. Tarbeelektroonika müük kasvas 1,2 protsenti. Mööblit osteti mullusest 3,8 protsenti rohkem.
Maailma suurim luksuslike ehete müüja Tiffany prognoosis Ameerikas jõuluhooajal kümne protsendist käibekasvu.
Seotud lood
Selveri müügid kinnitavad, et jõulude ajal eelistatakse traditsioonilisi maitseid, kuid alati on ruumi innovatsioonile. Seetõttu tuleb Selveri Köök igal aastal välja uute ja eriliste jõulutoodetega. Kulinaaria tegevdirektor Merje Kips räägib lähemalt.