Viru Keskuse tänavuse esimese kvartali käive kasvas 7,4% võrreldes möödunud aasta sama perioodiga, andes tänavuse kolme kuu tulemuseks 24,5 miljonit eurot.
Kasvutrendis oli I kvartalis ka külastatavus, mis suurenes 6,3%.
Viru Keskuse juhatuse liikme Ants Vasara sõnul lükkas positiivne I kvartal eelmise aasta lõpu skeptilised ennustused ümber. “Paljukardetud tagasilööki seoses euroga selgelt ei kaasnenud, seda põhjustas tõenäoliselt ajaline kokkulangevus mitmete heade majanduskeskkonna sõnumitega ning inimeste kindlustunde kasvuga,” lausus Vasar. “Soodsat fooni on loonud muuhulgas majandusministeeriumi ja pankade üha positiivsemad prognoosid,” lisas Vasar.
Viru Keskuse juhtivad müügiartiklid ja kaubagrupid on tekstiilitooted, rõivad, jalatsid ja kosmeetika. Statistikaameti andmetel jaemüük nimetatud kaubagruppides jaanuaris ja veebruaris märkimisväärselt ei suurenenud. “Viru Keskuses suutsime aga hoida head positsiooni ning osalt just rõivaste, jalatsite ja kosmeetika najal oma käivet ja müüke kasvatada,” tunnustas Vasar keskuse häid tulemusi.
Tarbijahinnaindeksi tulemustes on riiete ja jalatsite hinnakasv olnud esimeses kvartalis võrreldes möödunud aastaga keskmiselt kaks-kolm protsenti. “See näitab, et lõviosa Viru Keskuse peamistest kaubagruppidest pole märkimisväärselt kallimaks läinud ja tugevad tulemused on peegeldatud headest müügitulemustest,” lisas Vasar.
Vasara sõnul on aasta algusest stabiilsena püsinud tarbijate kindlustunne soodustanud muuhulgas oste, mida tarbijad on varem edasi lükanud. “Tootegrupiti on ostud sagenenud enim majatarvete ja kodumasinate osas, kus veebruaris kasvas müük neljandiku,” lausus Vasar. “See näitab, et kui tänaseks on mitu aastat säästetud ja ennast hullemaks ettevalmistatud, siis helgemas olukorras ostetakse jälle ka püsikaupu, mille oste kriisiajal edasi lükati,” sõnas Vasar.
Vasara hinnangul jätkub positiivne areng ka teises kvartalis. “Ei ole põhjust karta, et kasv ja ostuaktiivsus eelolevatel kuudel väheneksid ja tarbimine peaks enam vähem samas tempos jätkuma,” ütles Vasar.
2011. aasta I kvartali kokkuvõttes oli Viru Keskuse käive 24,5 miljonit eurot ning keskust on külastanud alates aasta algusest ühtekokku 2,6 miljonit inimest.
Seotud lood
Selveri müügid kinnitavad, et jõulude ajal eelistatakse traditsioonilisi maitseid, kuid alati on ruumi innovatsioonile. Seetõttu tuleb Selveri Köök igal aastal välja uute ja eriliste jõulutoodetega. Kulinaaria tegevdirektor Merje Kips räägib lähemalt.