Itaalia jaekaupmehed kardavad, et selle aasta jõulud saavad olema halvimad alates II maailmasõjast, vahendab Bloomberg.
„Tarbijatel ei ole enam usku tulevikku,“ ütles tarbijategrupi Adiconsumi peasekretär Pietro Giordano. Võrreldes mullusega võib tänavu jõulumüük kukkuda kuni 15 protsenti, mis on suurim kukkumine alates II maailmasõjast.
Paljud Itaallased kulutavad tredicesima ehk detsembriboonuse (nn. 13. kuupalk) seekord arvete maksmiseks selle asemel, et osta jõulukingitusi, jätkas ta. Need, kes saavad endale kulutusi lubada, ostavad vähem või jahivad allahinnatud Gucci käekotte.
Itaalia peaminister Mario Monti teeb teatavaks 30 miljardi eurose säästupaketi, mis näeb ette pensionile mineku ea tõstmist ja näiteks maksu luksuskaupadele.
Deloitte uuringu kohaselt võivad itaallased vähendada eelarvet 2,3 protsendi võrra 625 eurole, mida kulutatakse jõulukingitustele, jõulutoidule ja meelelahutusele. Jõulueelarvelangus on pea kolmekordne võrreldes Euroopa 0,8protsendise langusega. Enim kukuvad kulutused kingitustele (3,2 protsenti).
„Sel aastal ostan ma jõulukingid ainult lastele,“ ütles 33aastane advokaat Manuela De Luca. „Ma olen tuleviku pärast mures ja selle suhtes, mis meid ootab ees tuleval aastal.“
Carrefour, mis pakub 1,49 euroga Verdiccio pudelid, teatas 13. oktoobril Itaalia müügi 6,2protsendist kukkumisest selle aastal esimesel üheksal kuul. Prantsuse jaemüüja püüab inimesi poodi saada reklaamidega „Carrefouris maksab vähem“ ja „Hinnad on nullilähedased.“
Seotud lood
Selveri müügid kinnitavad, et jõulude ajal eelistatakse traditsioonilisi maitseid, kuid alati on ruumi innovatsioonile. Seetõttu tuleb Selveri Köök igal aastal välja uute ja eriliste jõulutoodetega. Kulinaaria tegevdirektor Merje Kips räägib lähemalt.