Rootsi kuulus rõivatootja Hennes & Mauritz teatas novembris kolmandat kuud järjepanu kahanenud müügist, tuues põhjuseks sooja sügisilma ja keeruliseks muutunud majandusolukorra.
Vähemalt aasta lahti olnud poodides kukkus H&Mi müük 1% võrra, jäädes Reutersi küsitletud analüütikute prognoositud 0,4% kahanemisele alla. Analüütikute prognoosid kõikusid vahemikus -4 kuni +4 protsenti.
Novembris Donatella Versace disainitud kollektsiooniga välja tulnud rõivafirma kogumüük kasvas kohalikes valuutades 9%, jäädes alla prognoositud 10,2% kasvule.
Novembriga lõppenud firma rahandusaasta neljanda kvartali müük käibemaksuta tõusis 30,9 miljardi Rootsi kroonini eelmise aasta 29,7 miljardilt, kuid jäi alla prognoositud 31,4 miljardile. Neljanda kvartali täielikud majandustulemused avalikustatakse 26. jaanuaril.
H&M selgitas kehvi müüginumbreid sooja ilmaga, mis ei meelitanud inimesi poodidesse uusi rõivad ostma. Lisaks toodi välja, et raskenenud majandusolukord pärsib inimeste kergekäelist rahakulutust.
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.