• 04.01.12, 14:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pesufirma BonBon müüb poole miljoni euro eest võlakirju

Kunstnik Tiiu Roosma loodud pesufirma BonBon, mille suuromanikuks on Harry Raudvere, emiteerib poole miljoni euro väärtuses võlakirju, makstes intressi 8% aastas.
Kaubamärki BonBon Lingerie kasutava ASi Gemhill võlakirjade avalik pakkumine kestab tänasest 25. jaanuarini. Emissiooni mahuks on 500 000 eurot, emiteeritakse 5000 võlakirja nimiväärtusega sada eurot.
Gemhill kaasab lisakapitali BonBon Lingerie suurenenud tellimuste täitmiseks ning rahvusvahelise müügivõrgu laiendamiseks, samuti kaubamärgile laiema tuntuse omandamiseks rahvusvahelisel turul. Täiendava kapitali abil soovitakse tugevamalt siseneda Moskva ning Peterburi turule, samuti osta uusi tööstusseadmeid ja arendada veebipoodi.
Võlakirjade lunastuspäev on 26. jaanuar 2015. Gemhilli teatel on võlakirja liigiks tagatiseta kupongvõlakiri, mille nimiväärtus ning müügihind on sada eurot. Võlakirja eest makstakse kord kvartalis intressi 8% aastas võlakirja nimiväärtusest perioodil väärtuspäevast kuni lunastamise tähtajani.
Võlakirjade pakkumise täitumise korral uusi võlakirju ei emiteerita ning võlakirjade alamärkimise korral loetakse pakkumine kordaläinuks, kui investorite poolt märgitakse vähemalt kümnendik pakutavatest võlakirjadest, teatas Gemhill.
Ettevõte jäi 5miljonilisse kahjumisse
Pesufirma suuromanikuks on keskerakondlane Harry Raudvere, mitmekordne Kuldnõela nominent Tiiu Roosma töötab ettevõtte peadisainerina ning omab väikeosalust.
Mais 2009 loodud Gemhilli müügitulu 2010. aastal oli 6,5 miljonit krooni ning kahjum 5,3 miljonit. Saksamaale müüdi toodangut veidi enam kui miljoni krooni eest, Venemaale 0,4 miljoni ja Prantsusmaale 0,2 miljoni eest. Ekspordimaade seas olid esimesel täistegevusaastal ka Jaapan ning Kanada.
Gemhill selgitab kahjumi teket oma kodulehel nii: "Eks iga algus ole raske ja keeruline ning sellepärast tuli esmalt teha selgeks, mida kujutab endast rahvusvaheline pesuäri. Käisime üle maailma paljudel messidel, tutvusime nii tootjate materjalivalmistajatega. Õppisime, kuidas toimub pesu müük Euroopas kui ka Ameerikas ja ehitasime välja oma tootmistsehhi. Esimese tegevusaasta töövõitude kuulusid hulka oma müügiketi loomine, uute tootmismudelite loomine ja masstootmise jaoks materjalivarude hankimine. Kõike seda tehti emafirma OÜ Adepte vahenditest ning pankadest raha ei laenatud. On täiesti loomulik, et firma, kes alustab tühjalt kohalt, mille käigus luuakse ca 50 töökohta, ei saagi olla koheselt kasumis. Sellest on tingitud ka esimese tegevusaasta bilansiline kahjum."
Eelmise aasta kaheksa kuu müügitulu ulatus poole miljoni euroni ehk ületas varasema aasta müüki. Mulluseks käibeks lootis ettevõte emissiooniprospekti järgi saada 0,8 miljonit eurot, millest 60% pidi moodustama eksport. Euroliidu välistest riikidest on pesu müüdud ka Austraaliasse, USAsse, Indiasse ja Iisraeli.
Tänavu plaan kasumisse jõuda
Selle aasta käibeks prognoosib Gemhill 1,3 miljonit eurot ning järgmisel aastal kaks miljonit eurot. Tänavu plaanib Gemhill jõuda ka kasumisse.
BonBon Lingerie aluspesu on suunatud põhiliselt keskmise ja keskmisest suurema sissetulekuga tarbijaskonnale. Pesu toodab ettevõte Tallinnas, Riias ja Shanghais.
Maksu- ja tolliameti andmeil on Gemhillil tänase seisuga pea 22 000 euro suurune maksuvõlg, millest 20 000 euro tasumise kohta on koostatud graafik. Võlg tuleb tasuda tänavu augusti keskpaigaks.
"Järjest uutele turgudele minek ning olemasolevate turgude nõudlus BonBon Lingerie kaubamärgi all toodetud pesu järele, nõuab järjest suuremat käibevahendite hulka ning see on ka põhjuseks, miks ajatasime käibemaksukohustuse," selgitas Gemhill ettevõtte kodulehel.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 12:04
Selveri Köök annab nõu: mida panna jõululauale!
Selveri müügid kinnitavad, et jõulude ajal eelistatakse traditsioonilisi maitseid, kuid alati on ruumi innovatsioonile. Seetõttu tuleb Selveri Köök igal aastal välja uute ja eriliste jõulutoodetega. Kulinaaria tegevdirektor Merje Kips räägib lähemalt.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele