• 19.01.12, 13:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Loe, mida tasub Hiinasse eksportida

Hiina kaubandusagentuuri CHINANORDIC omanik Tambet Made rääkis Äripäeva seminaril "Eesti ettevõtjate poolt avastamata Hiina eksporditurg" sellest, millistesse valdkondadesse on lihtsam ja millestesse raskem pääseda Hiina turul.
„Kui järgida kirjutatud ja kirjutamata reegleid, siis võib olla lihtne eksportida Hiina, aga mitte just kõikide teenuste ja toodetega ei pruugi see õnnestuda,“ lausus Made Äripäeva seminaril. Made on sadakonnal Eesti ettevõttel aidanud korraldada impordi ja ekspordiga seotud tegevusi Hiinas.
Made rääkis seminaril, et Hiina turule on lihtsam pääseda järgmiste toodetega:
Läänepärased disaini- ja bränditooted - Neid tooteid on hinnatud juba aastaid. See toode ei pruugi olla midagi erilist, aga suur argument on see, et see ei ole toodetud Hiinas.
Spetsiifilised nišitooted – Nišitooted lähevad igal pool kaubaks. Hiinas on tootmine ja majandus üsna arenenud, on palju tegijaid ja seetõttu on nišitoodetel on rohkem turgu kui Euroopas.
Toiduainetööstuse tooraine ja pooltooted – Päris valmistoodetega ei tasuks esialgu katsetada, sest Hiina köök ja maitse on midagi muud kui meie oma. Kõik, mida nende toiduainetööstus kasutab, on teretulnud.
Öko- Looduslikud tooted. Aina rohkem on hiinlasi, kes neid ostvad, ning aina rohkem on moes neid osta. Öko ei müü sellepärast, et ta on öko, vaid et tal on selline nimi.
Rahvusvahelised äriteenused – Hiina muutub aina avatumaks. Haridus, info, oskusteave – globaalsed tegutsejad tahavad seda osta ning on nõus maksma kõrgemat hinda kui mujal maailmas.
Meelelahutus – Hiinlased on usinad töömesilased ja seda vähest aega, mis neil jääb puhkamiseks, tahavad nad meeldivalt kasutada.
Tooraine, energia – Eesti kontekstis võib olla see lihtsasti müüdav kaup.
„Kuna Hiina turg on suur, arenenud ja rikas, siis need on need tooted, millega on lihtsam sinna pääseda,“ selgitas Made. Ta lisas, et konkurents on Hiinas päris kõva ja seda tuleks arvestada.
Kaubad, millega Made sõnul on raskem Hiina turule pääseda ja mille peale ei tasuks aega kulutada:
IT, telekom, tarkvara, veeb, e-teenused, m-teenused – See on nagu puude metsa viimine, sest Hiinas on nende teenuste tase kõrge.
Masinad, seadmed, tavapärane tehnoloogia – Hiina on selles valdkonnas suuri edusamme teinud, masinaehitus on heal tasemel, kvaliteedilt samas kategoorias kui sakslastel ja jaapanlastel.
Lihtsad tarbekaubad – See on  valdkond, mille poolest on Hiina maailmas kuulus.
Traditsioonilised allhankekaubad – Meie mõistes kaubad, mida oleme harjunud põhja- ja lääneeurooplastele tegema. Hiinas on see kõrgel tasemel.
Made soovitab ikkagi minna kohapeale ja vaadata oma silmaga, mis Hiinas toimub. „Oma silm on kuningas. Esimene visiit võiks olla organiseeritud mõne organisatsiooni poolt, näiteks kaubanduskoja või EAS. Hiinas on oluline, et riigi käsi on mängus,“ selgitas Made.
Leia agent ehk mõni kohalik, kes aitab asju ajada, temal on seda lihtsam teha, lisas Made. „Hea oleks, et agent teeks arengu koos teiega,“ sõnas Made. CHINANORDIC on Põhjamaade ja Hiina kaubandusagentuur esindustega Pekingis, Nanjingis, Shanghais, Guangzhous ja Hongkongis. Aitab Teie äriplaane Hiinas kiiremini, kasumlikumalt ja riskivabamalt ellu viia.
 Taust:

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 10:12
DSV müügijuht: meie kolm tugisammast on meie meeskond, meie IT ja meie kliendid
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele