Viru Keskuse juhi Ants Vasara sõnul on internetipoodide käive praegu alla 2% Eesti jaekäibest. See trend kasvab jõudsalt, kuid kaubanduskeskusi vähemalt lähiajal tõsiselt ei ohusta.
2011. aastal kasvas Eesti jaekäive ligi 300 miljoni euro võrra, olles ligi 4 miljardit eurot. Tänavuse aasta esimese kvartali tulemusi pole veel avaldatud, kuid tõenäoliselt tuleb Vasara sõnul Eesti jaekaubanduse käibe kasv üle 15%.
"Ostlemisrõõmu ei asenda internetikaubandus kunagi," kommenteeris Vasar ning lisas, et ta ei ole pessimistlik Eesti tarbija osas. Tööhõive paraneb, töötute arv on 25 protsendi võrra väiksem kui mullu samal ajal ning tööpakkumisi mullusest 40 protsenti enam.
Tööpuuduse langus koos kerge palgakasvuga on ergutanud inimesi samm-sammult julgemalt tarbima. Tarbimisele on positiivselt mõjunud ka hinnatõusu mõningane pidurdumine. Eraisikute märkimisväärselt vähenenud laenukoormus ning paisuvad hoiusereservid lasevad taas julgemalt tegutseda.
Ants Vasar vastas kaubandus.ee lugejate küsimustele.
Seotud lood
E-kaubandus, mis alles mõni aasta tagasi tundus olevat kitsa ringkonna hobitegevus, kujuneb lähiajal laiaulatuslikuks äriks ja peamiseks jaemüügi vormiks.
Selveri müügid kinnitavad, et jõulude ajal eelistatakse traditsioonilisi maitseid, kuid alati on ruumi innovatsioonile. Seetõttu tuleb Selveri Köök igal aastal välja uute ja eriliste jõulutoodetega. Kulinaaria tegevdirektor Merje Kips räägib lähemalt.