Tööstuskaupade jaemüük, mis veebruaris mõnevõrra seiskus, aeglustus märtsis veelgi. Kui jaanuaris suurenes neis kauplustes jaemüük aastases võrdluses 23% ja veebruaris 17%, siis märtsis oli kasv 11%.
Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2012. aasta märtsis eelmise aasta märtsiga võrreldes püsivhindades 7%, teatas statistikaamet. Jaekaubandusettevõtted müüsid kaupu 342,5 miljoni euro eest. Müük suurenes kõigil tegevusaladel.
Enim suurenes jaemüük tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes, kus müük kasvas aastases võrdluses neljandiku. Hästi läks ka muudel spetsialiseeritud kauplustel, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjadega (kasv 15%) ning apteekidel ja kosmeetikatarvete kauplustel (kasv 14%).
Toidukaupade jaemüük kasvas eelmise aasta märtsiga võrreldes 6%, kuid eelmiste kuudega võrreldes kasvutempo aeglustus. Toidukaupade kaupluste jaemüügi kasvule avaldas mõju toidukaupade hinnatõusu hiljutine kiirem aeglustumine. Kui eelmise aasta märtsis oli toidukaupade aastane hinnatõus ligi 12%, siis tänavu märtsis ligi 3%.
Võrreldes eelmise kuuga suurenes märtsis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades kümnendiku. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal vähenes aga müük eelmise kuuga võrreldes 1%. 2012. aasta kolme kuuga (jaanuar–märts) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püvihindades 12%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli märtsis 429,9 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 80%. 2011. aasta märtsiga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 15%, eelmise kuuga võrreldes 11%.
Tänavu jaanuaris suurenes jaemüük eelmise aasta sama kuuga võrreldes 16%. Veebruaris jaemüügi kasvutempo mõnevõrra aeglustus, kuid siiski suudeti saavutada märkimisvääne 13% kasv. Märtsi jaemüügi kasvutempo aeglustumisele avaldas osaliselt mõju eelmise aasta kõrgem võrdlusbaas.
Seotud lood
Tänavu märtsis oli jaemüügi maht suurem kui kolme viimase aasta märtsikuude jaemüük. Ühtlasi tähendab see üsna muutumatu ülespoole trendi jätkumist, kommenteeris SEB makroanalüütik Ruta Arumäe.
Selveri müügid kinnitavad, et jõulude ajal eelistatakse traditsioonilisi maitseid, kuid alati on ruumi innovatsioonile. Seetõttu tuleb Selveri Köök igal aastal välja uute ja eriliste jõulutoodetega. Kulinaaria tegevdirektor Merje Kips räägib lähemalt.