• 10.01.13, 15:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

KPMG uuring: laetavad hübriidautod lähevad kõige paremini kaubaks

Autotootjad üle maailma usuvad laetavate hübriidautode tulevikku, selgub KPMG värskest uuringust Global Automotive Executive Survey 2013. Sama uuringu tulemused näitavad, et tarbijate ostuotsust mõjutavad pigem majanduslikud tegurid kui keskkonnasäästlikkus.
Üle kolmandiku vastajatest leiab, et 2018. aastaks on suurima läbimüügiga laetavad hübriidautod. Seejuures saab aga määravaks, kuivõrd hea laadimispunktide võrgustiku suudab riik praegustes majandustingimustes tagada. Eesti elektromobiilsuse programmi (ELMO) raames paigutatakse üle Eesti 163 laadijat, millest on eilse seisuga avatud 145. Uuring näitab, et elektriautode vastu on huvi maailmas vaibunud - vaid üks kümnest vastajast usub elektriautode tulevikku.
„KPMG läbiviidud uuring näitas, et  tarbijate ostuotsused sõltuvad pigem majanduslikest teguritest kui keskkonnasäästlikkusest. Järgneva viie aasta jooksul peavad tarbijad tõusvate energiahindade tõttu kõige olulisemaks madalat kütusekulu,“ ütles KPMG Baltics OÜ partner ning transpordi- ja logistikasektori juht Andres Root.
Võrreldes eelneva aastaga on keskkonnasäästlikkuse tähtsus tarbijate ostuotsustes küll kuus protsenti tõusnud, kuid ostuotsuse langetamisel peavad tarbijad olulisemaks madalat kütusekulu (92 %), ohutuse arendamist (78 %), ergonoomikat ja mugavust (77 %).
Uuringust selgus, et autode valikul omab internet üha suuremat rolli, kuna võimaldab tarbijatel hindasid kiiresti ja mugavalt võrrelda. Samas usub 85 protsenti vastajatest, et ostukäitumist mõjutab siiski kõige enam automark, mitte niivõrd soodne hinnatase. Autotootjate käibe suurendamiseks järgneva viie aasta jooksul tuleb investeerida uute toodete ja tehnoloogiate arendamisse. Uuringu põhjal kavatseb enamus autotootjaid investeerida turvalisuse, logistikateenuste ja uute seadmete arendamisse. Eelmisel aastal kasvatas kõige rohkem, 24 protsenti, oma turuosa Toyota. Suurem osa vastajatest usub, et 2018. aastani jätkub autotootjate Volkswagen, BMW ja Beijing Automotive Group (BAIC) turuosa kasv.
KPMG uuring Global Automotive Executive Survey 2013 viidi läbi 2012. aasta suvel ja selles osales 200 autotööstuse juhtivtöötajat. Esindatud olid autotootjad, tarnijad, edasimüüjad, finantsteenuste pakkujad, autorendifirmad ja muud liikuvusteenuste pakkujad. Vastanute seas oli ettevõtteid Euroopast, Lähis-Idast ja Aafrikast (39 protsenti), Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnast (37 protsenti) ja Ameerikast (24 protsenti).
Uuringuga saab lähemalt tutvuda siin.
 
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 10:12
DSV müügijuht: meie kolm tugisammast on meie meeskond, meie IT ja meie kliendid
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele