Möödunud aastal oli tarbijatel enim muret internetikaubandusega, millega seoses pöördusid nad ka detsembris tarbijakaitseameti poole 253 korralk, kus kõige enam kaebusi saabus veebikeskkondades müüdavate nii-öelda imetoodetega.
Kõige enam saabus kaebusi veebikeskkonnas müüdavate nii-öelda imetoodetega, näiteks salendavad imekapslid Raspberry Ketones ja kortsudevastane kreem Hydroface. Kaebusi on peamiselt põhjustanud lubatud imetoime puudumine ning asjaolu, et kaupleja ei täida lubadust toote tagastamisel kogu tasutud rahasumma tagasi maksta.
Tarbijates tekitab segadust ka see, et väga keeruline on tuvastada, kes neid tooteid tegelikult müüb. Põhjaliku uurimise tulemusel on selgunud, et toodete reaalne müüja on Ameerika Ühendriikides registreeritud ettevõte Lifesisters LLC. Paraku ei ole tarbijakaitseametil võimalik tarbijaid aidata, kui tehing on tehtud väljaspool Euroopa Liitu tegutseva ettevõttega.
Tarbijad peaksid alati enne ihaldatud kauba ostmist välja selgitama, kellega tehing sõlmitakse ning millised andmed on ettevõtja kohta avaldatud. Samuti paneb tarbijakaitseamet inimestele südamele, et välja reklaamitud imettegevatesse toodetesse tuleks suhtuda realistlikult. Seda eriti siis, kui nende tarvitamise mõju on silmanähtavalt liialdatud.
Seotud lood
Selveri müügid kinnitavad, et jõulude ajal eelistatakse traditsioonilisi maitseid, kuid alati on ruumi innovatsioonile. Seetõttu tuleb Selveri Köök igal aastal välja uute ja eriliste jõulutoodetega. Kulinaaria tegevdirektor Merje Kips räägib lähemalt.