• 22.02.13, 10:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Noop: oleme stabiilsed langeval turul

Täna majandustulemustega välja tulnud A. Le Coqi juhi Tarmo Noopi sõnul oli tulemus sisuliselt sama, mis mullu. Saku tulemused on veel tulekul, kuid firma juht Margus Kastein tõdes eelmise aasta müügi kasvu.
Kvartali ärikasum oli Tartu õlletootjal 2,3 miljonit eurot ning aasta puhaskasum 13,05 miljonit eurot. "Kumulatiivselt oli tulemus sama nagu 2011. aastal, kui teenisime 12,95 miljoni eurot kasumit," ütles A. Le Coqi juht Tarmo Noop.
Ettevõtte on tema sõnul suutnud olla stabiilne ja seda vaatamata üldisele 4-protsendilisele õlleturu langusele.
Suurt osakaalu A. Le Coqi strateegias mängib eksport, seda nii eelmisel kui ka sel aastal. "Eesti siseselt ei luba turumahud eriti kasvu. Viimastel aastatel on Eesti karastus- ja õllejookide turul näha ühtlast langust," nentis Noop. "Võrreldes tänast olukorda aastaga 2007 on langus olnud ligi 14%, seda kõikides kategooriates, nii karastus- kui õlle- ja siidrijoogid."
Noop märkis, et eelmisel aastal sisenes firma long-drink segmenti klaaspudelitega. "Ka õlletoodangust rääkides toome eelkõige esile klaaspudelites olevaid tooteid. Klaaspakend on kvaliteet, tema kaitsebarjäärid on võrreldes plastikuga täiuslikumad," kirjeldas Noop.
Saku õlletehase juht Margus Kastein ütles, et nad ei saa veel oma eelmise aasta tulemusi avalikustada, aga nende müügikäive kasvas eelmise aastaga 20%. "Meie äri on õlu ja oleme eelkõige õlletootjad, aga aastat 2012 iseloomustab tõus kõikides kategooriates, märkimisväärne kasv siidrite segmendis, long-drink ja energiajookide müügimahud on samuti kasvanud."
Ka Kastein rõhutas ekspordi tähtsust. "Eesti turgu iseloomustab siiski ebakindlus tarbimises. Õlle turg on langenud iga kuu alates juunikuust. Ei usu, et 2013 saab olema väga erinev, parimal juhul tuleb mõõduka kasvuga äri," kommenteeris ta.
Trendidest rääkides ütles Kastein, et kuigi pakendina tähendab pudel paremat kvaliteeti, eelistab suurem osa tarbijatest alumiiniumist purgis müüdavaid õlle- ja siidrijooke.
"Purk osakaal kasvab terves Baltikumis. Tõenäoliselt on see tingitud sellest, et purk on kergem ja seega tarbijale mugavam, eriti taarapunkti tagastamise mõttes," rääkis Kastein. Ta ennustas, et plastikpakendite osakaal õlletööstuses langeb: viimase viie aastaga on see langenud umbes 5% võrra.
"Purgid kasvavad, plekid langevad ja klaaspudelid on tagasi," võttis Saku juht Margus Kastein tulevikunägemuse kokku.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 10:12
DSV müügijuht: meie kolm tugisammast on meie meeskond, meie IT ja meie kliendid
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele