Majanduskasv, tööpuuduse vähenemine ning ka mõningane tarbijate kindlustunde paranemine soodustavad jaekaubanduse jätkuvat stabiilset arengut 2013. aastal.
„Märtsis jaemüügi kasv mõnevõrra kiirenes ja I kvartali jaekaubandusettevõtete jaemüük moodustas kokku 1, 022 miljardit eurot, mis on jooksvates hindades võrreldes 6% enam kui mullu samal ajal. Ootame sama kasvutempo püsimist ka järgnevate kuude tulemuste puhul,“ lausus Eesti Kaupmeeste Liidu tegevdirektor Marika Merilai. „2012. aasta algus näitas küll kõrgemaid kasvuprotsente ulatudes kohati 10%-ni, kuid aasta teisest poolest olid arengud jaekaubanduses siiski mõõdukad.“
Marika Merilai sõnul jätkub kaubanduses uute kaupluste avamine ja ka uute töökohtade loomine nii suurtes kui ka väikestes ettevõtetes. „Jaekaubandusettevõtete arv suurenes mullu 170 võrra.“
2012. aasta lõpus oli statistikaameti andmetel kokku 4557 jaekaubandusettevõtet, millest 4059 ehk 89% on väikeettevõtted töötajate arvuga 1-9. Töötajate arv väikeettevõtetes oli kokku 9300. Samas 100 ja enam töötajaga ettevõtteid on kokku 66 – nende töötajate arv on 24 000 ehk 56% jaekaubanduses hõivatutest. Samade ettevõtete osakaal müügitulust on aga 65%.
Samas on väikeettevõtete panus nii tööandjana kui ka müügitulu osakaaluna arvestatav: 11% jaekaubanduse müügitulust ja 22% tööhõivest annavad väikeettevõtted. Jae- ja hulgikaubandus kokku on üks suuremaid tööandjaid ja olulisemaid tegevusvaldkondi Eestis. Iga kaheksas hõivatud töötab kaubanduses.
Jaekaubandusel on oluline roll ka majanduse arengus tervikuna, sest eratarbimine moodustab Eesti Panga andmetel poole sisemajanduse kogutoodangust ja mõjutab olulisel määral majanduse kasvu.
Seotud lood
Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes tänavu märtsis eelmise aasta märtsiga võrreldes püsivhindades 7%, teatab statistikaamet.
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.