Eesti juhtiv magusatööstus AS Kalev parandas 2012. majandusaastal kõiki olulisemaid näitajaid, kasvatades nii käivet, turuosa kui kasumit.
AS Kalevi müügitulu ulatus 2012. aastal 35,2 miljoni euroni, kasvades aastaga 22,5 protsenti. Ettevõte teenis samal ajal puhaskasumit 1,3 miljonit eurot, mis on üle 2 korra enam kui 2011. aastal.
Kalev müüs 2012. majandusaastal kokku 8320 tonni erinevaid maiustusi ja muid tooteid, nendest Eestisse 84% ja erinevatele eksportturgudele 16%. Ekspordimahust suurima osa ehk ligi poole moodustas müük Soome. Šokolaadi- ja suhkrukondiitritooteid müüs Kalev 6329 tonni, millest 45% moodustas kompvekkide müük ja 30% šokolaaditahvlite müük. Jahukondiitritoodteid müüs Kalev 1608 tonni, neist poole moodustasid erinevad küpsised.
Samal ajal kindlustas Kalev oma positsiooni Eesti maiustusteturu liidrina. Kalevi mahuline turuosa ulatus AC Nielseni andmetel eelmisel aastal keskmiselt 42,7%-ni (aasta varem 40,5%) ja käibeline turuosa 37,3%-ni (aasta varem 36,7%).
Kalevi juhatuse esimehe Kaido Kaare sõnul oli 2012. aasta kõige olulisem sündmus ettevõttes uue, Põhja- ja Baltimaade kaasaegseima šokolaadiköögi sisseseadmine, mille käigus investeeriti üle 3 miljoni euro ja vahetati välja kõik šokolaadimasside tootmiseks vajalikud seadmed. “Täna saame öelda et, muudatus läks edukalt ning inimestele tuttav Kalevi toodete maitse jäi endiseks, kuid paranesid selle kvaliteediomadused: peensus, sulavus ja maitse pehmus. Kalevi uue šokolaadiköögi toodang ei jää enam millegi poolest alla maailma tipptootjate omale, mis avaldas kindlasti positiivset mõju Kalevi toodete müügile nii siin kui sealpool Eesti piiri,” märkis Kaare.
2012. aasta teises pooles alustas AS Kalev Põrguväljal küpsiste ja piparkookide tootmist. Selleks kolis ettevõtte Kiviõlist, endise AS-i Kalev Jõhvi Tootmine tsehhist vastavad tootmisseadmed üle AS-i Kalev tehasehoonesse. Seadmed renoveeriti ja täiustati uute osadega. Kogu AS-i Kalev toodangu valmistamine ühes asukohas on oluliselt efektiivsem, seda alates toorme tellimisest ja ladustamisest ning lõpetades valmistoodangu logistikaga, teatas ettevõte.
Kalev tõi eelmise aastal turule hulga uudistooteid. Aasta edukaimaks lansseeringuks oli Mesikäpp Dops küpsiste turuletoomine, millega ettevõte jõudis ka Aasta Turundustegu 2012 finaali. Lisaks lanseeris AS Kalev erinevaid uusi kompvekke ning uuendas mitmete tuntud toodete pakendikujundust.
AS Kalev on Eesti suurim ja vanim kondiitritööstusettevõte, mis andis 2012. aastal tööd 365-le inimesele.
Seotud lood
Selveri müügid kinnitavad, et jõulude ajal eelistatakse traditsioonilisi maitseid, kuid alati on ruumi innovatsioonile. Seetõttu tuleb Selveri Köök igal aastal välja uute ja eriliste jõulutoodetega. Kulinaaria tegevdirektor Merje Kips räägib lähemalt.